חברה והשקפה

עם נבחר

  • ב' אייר התשע"ה
אא

שאלה

השאלה התקבלה עמוד הפייסבוק שלך הרב זמיר כהן . שאלה של אדם ערבי . הרב זמיר כהן , יש לי שאלה. בוא נגיד שהתגברנו על העניין של האיבולוציה והוכח שיש בורא לעולם , השאלה למה אתה חושב שמי שיצר את כל המערכות המורכבות שסיפרת עליהן עכשיו וניסחת את זה טוב מאד , למה אתה חושב שהוא בחר בעם מסויים ולא אחר? אתה באמת חושב שהבורא הגאוני הגדול הזה יתיחס לקבוצה של בני אדם שהוא ברא אותה ויעדיף אותה על אחרת שגם הוא ברא?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
איני הרב זמיר כהן שליט"א, אך אשמח להשיב לשאלתך.
 
ה' רוצה שיהיה עם נבחר, כי באמצעות העם הנבחר ה' מראה את רצונו לאנושות כולה. כמו שממלכה של מלך מורכבת משרים ואזרחים, ובשביל להרכיב את הממלכה צריך שיהיה שרים, וצריך שיהיה אזרחים. כך ה' רוצה שיהיה באנושות עם שידקדק אחרי רצונו, ויחנך במעשיו את העולם בדרך התורה.
 
שים לב שספר התורה הוא הספר הכי מפורסם בעולם, וששתי הדתות הגדולות בעולם מבוססות עליה. זה לא במקרה. ה' רצה שכל העמים יכירו את עם ישראל ואת התורה הקדושה, כדי שכשיגיע המשיח האמיתי לישראל, כל העולם יהיה שותף בגאולה הגדולה, וכל העמים יוכלו לשמוח בהתגלות הגדולה.
 
הנצרות טוענת שכל מי שאינו נוצרי - יילך לגיהנום. והאיסלאם טוען שכל מי שלא מאמין במוחמד - יילך לגיהנום. אך התורה שלנו אינה טוענת שכל הגויים יילכו לגיהנום.
דע לך שרק תורה אלוקית אמיתית - מסוגלת לתת משמעות לכל העולם כולו. ואכן לפי התורה שלנו, נאמר שגם לגויים יש חלק לעולם הבא בזכות מעשיהם הטובים, והגויים אינם צריכים להתגייר ולהיות יהודים בשביל לזכות לחלק בעולם הבא, אלא הם יזכו בשכר על כל מעשיהם הטובים, ויקבלו עונש על כל מעשיהם הרעים.
 
בתור גוי, עליך לקיים שבע מצוות בני נח, ובזכות מצוות אלה תהיה אזרח טוב בעולם של אלוקים. תוכל ללמוד על המצוות שמוטלות עליך בתור גוי כאן:
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה