שאל את הרב - כללי

שמחה בחיים

  • ט' ניסן התשע"ה
אא

שאלה

תמיד אומרים שאדם צריך להיות שמח. תמיד...וזה נפש בריאה...והרבה פעמים חושבים שאחרי החתונה אז אני יהיה מאושרת עכשיו שמשעממם לי ואני לבד זה לא שמח אבל אח"כ יהיה טוב...ואז אומרים שזה ממש לא נכון כי שמחה לא תבוא מחיי נשאוין אלא רק בבן אדם אם לפני החתונה אז גם אחרי יהיה מאושר. השאלה שלי על מה מדברים הרי יש ענין של הרגשה שמרגישים לא שלם...וזה גורם לבדידות וזה קשה לשמוח כך? ואם כן מה זה אומר שמחה בכלל? אני צריכה להיות כל הזמן מבסוטה? מה זה אומר להיות שמח..ואיך אני יכולה להרגיש שמח שאני כ"כ לבד וכ"כ משעמם וריק בחיים.? איך אני יכולה לעבוד על השמחה?

תשובה

לכבוד השואלת, 

עיקר הצורך לבן אדם אינו ה"שמחה" אלא להיות "מסופק" - כלומר, שיבואו כל צרכיו הטבעיים על סיפוקן.

אחד מן הצרכים הטבעיים היינו לתת ולקבל אהבה, שחלק זה רק מגיע לשלימותו בזמן הנישואין עם הבן/בת זוג הנכון. 

לכן מובן, שאינו דומה מצב הרגשי של האדם קודם הנישואין כמו לאחר מכן. 

ומה שאנשים אומרים ששמחה לא תבוא מתוך הנישואין, אין כוונתם לאותם צרכי הנפש שמתמלאים דוקא לאחר הנישואין וכנז"ל; אלא כוונתם לשאר סיבות בחיים (מחסומים במשפחה, בפרנסה, בביטוי עצמי, וכו') שגורמים לאדם להרגיש מוגבל בעצמו, אין דברים אלו משתנים אלא כאשר האדם עושה השתדלות מיוחדת המיוחסת לתיקון אותם המחסומים, ואין המחסומים המיוחדים ההם מתבטלים אוטומטית ביום נישואי האדם.

לכן התשובה לשאלתך, שאם חוסר השמחה - כלומר, חוסר הסיפוק - שאת מרגישה כעת, נובע מאיזה ענין פגוע או מחסום שקיים מלפני החתונה, אז צריכים לתקן את הענין עכשיו קודם הנישואין ; אבל אם חוסר הסיפוק נובע מזה בעצמו שאת מרגישה בבדידות ואין לך מוצא לבטא את צרכך לתת לזולת באמת, אז כן יעזור הנישואין לזה. כי הם יתנו לך את האפשרות לבנות קשר עם בן זוג, אשר יוכל לספק גם את הצורך הרגשי של נתינה לזולת וחוויית החיים ביחד.

ויהי רצון שהקב"ה ימלא את כל משאלות לבך לטובה, ושתזכי בשעה טובה ומוצלחת ליכנס לחופה עם זיווגך ההגון, ושתוכלי לבנות איתו בית נאמן בישראל.

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה