שאל את הרב - כללי

מתי הזיווג שלי יגיע?

  • כ"ז אדר התשע"ה
אא

שאלה

בחורה חילונית צעירה רוצה מאוד למצוא את הבן זוג הראוי ולהרגיש מאושרת. מאיזה שהיא סיבה מרגישה שאין לי המזל בנושא, איך יודעים מתי יגיע הזיווג ומה אפשר לעשות למען זה?

תשובה

לכבוד השואלת, 

ראוי לך לקחת את הזמן עכשיו שלא מזדמן לפניך הרבה, ולברר לעצמך את הנקודות הבאות:

1. העצה בדרך כלל לגבי שידוכין היא שראוי לבדוק בג´ תחומים: א. אם יש לזולת מידות טובות ; ב. אם יש לזולת היסטוריה רפואי בריאה; ג. אם הזולת ממלא לך את הצרכים הכי בסיסיים שאת מחפשת בבן זוג.

העצה לגלות את הצרכים הכי בסיסיים שאת מחפשת בבן זוג, היינו על ידי שתקחי קצת זמן להתבונן: מה הם הג´ מעלות שאני מחפשת הכי הרבה בבן זוג? אצל כל אחת זה שונה. לדוגמה, אחת צריכה מישהו שהוא בן אדם עם אופי חזק, החלטי,ואינטליגנטי. השני צריכה מישהו שהוא עדין נפש, רגיש, ועמוק, וכו´. א"כ עצתי שתתבונני מה הם ג´ הדברים הכי נדרשים לך , שבלעדם את מרגישה שלא תוכלי להתפקד, ותנסי להתבונן עליהם בלי שום קשר לאיזה חתן ספציפי.

אחרי ההתבוננות בדבר למספר ימים, תבררי לעצמך מה הם שלשת הדברים העקריים שנראה לך שלא תוכלי להתפקד ולהתפתח כראוי בלעדם (ושלגבי כל שאר המעלות שבעולם כן היית יכולה להתמודד ולהסתדר באיזשהו אופן אפילו אם אינם נמצאים בחתן). אח"כ תסתכלי בכל פגישה עם חתן פוטנציאלי, שאם  ג´ הדברים העקריים האלו נמצאים אצלו, אז יתכן זהו סימן גדול שכדאי להמשיך עם השידוך.

2. מלבד כל זה את צריכה להבחין אם את (וגם לגבי החתן שיזדמן לך בעזרת השם) "מוכנים" לנישואין. 

הכלל שמסרו לנו חז"ל במשנה בפרקי אבות, שאחרי גיל שמונה עשרה מוכנים כבר בני זוג להתחתן מצד טבעיות הכנת כוחות נפשם. אמנם צריכים ג"כ לשקול את המציאות של כל זוג במיוחד אם אכן הם מוכנים באופן פרקטי להתחתן.

כמה מן הנתונים שיש לברר הן:

א. האם יש לכל אחד ההכנה הפנימית לקחת אחריות בשביל עוד נשמה מחוץ לנשמה שלו? כלומר, האם שני המשודכים מוכנים לוותר מעתה על ההשגים האשיים שלהם בשביל לעזור לזולת? אחרי הנישואין מזדמן הרבה פעמים שבן זוג אחד יצטרך לוותר על איזשהו ההנהגה אנוכיי בשביל לעזור לבן זוג השני בהשגת הצרכים שלו.

ב. האם יש לזוג איזשהו תכנית ריאליסטית להביא פרגסה לבית החדש?

ג. איך מגיבים ההורים משני הצדדים לשידוך (בעד, נגד וכו´). אע"פ שהחתן וכלה צריכים להיות מציאותיים עם הצורך שלהם להתחתן, מ"מ שמעתי שהברכה חלה בנישואין רק כשיש לכם את הסכמת ההורים (אם לא שההורים מתנגדים מסיבות לא מציאותיים, וכגון שהם רוצים שזמן ההמתנה עד החתונה תהיה עוד שלש שנים בלי שום סיבה הגיונית).

ד. מה מצבכם האישית כעת? האם אחד מכם באמצע לימודים או לקראת סיום? על פי הנתונים האשיים שלכם ולפי הקירבה שביניכם והצורך כבר להתחתן, צריכים לשקול את הדבר ולהחליט בסייעתא דשמיא אם להמשיך בתכנון לערוך את הנישואין מיד או להמתין קצת.

 

וכמובן, חלק גדול מן התהליך הזה הוא להתפלל להשם יתברך שיעזור בבהירות הדעת בנושאים שנזכרו לעיל ובסייעתא דשמיא שיזדמן מי שאת מרגישה שבאמת מבין אותך ומעריך את מעלותיך הטבעיות ושאת מעריכה ומכבדת אותו.

 

ואסיים בברכה, שיעזור לך הקב"ה ותזכי לבהירות שאת צריכה, ושתזכי לחתן הראוי בס"ד בשעה טובה ומוצלחת, 

 

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה