חברה והשקפה

בנוגע לבחירות

  • כ"ב אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום. אני פעיל של מפלגת "עוצמה יהודית", שחברה לאלי ישי כדי לעבור את אחוז החסימה. מאד קשה לי לשנות את עמדתי בכל הנוגע ליחס לערבים והדרך לטפל בהם. ובנוסף לכך, הרב מיכאל בן ארי, יו"ר התנועה, ידוע באהבתו לתורה לעם ולארץ, (וגם ברוך מרזל כמובן). הם עושים הרבה דברים טובים וגם כן דוגלים בהחזקה ותמיכה בעניים, עבודה עברית טהורה, שמירה על ערכי היהדות (אני זוכר כמה הרב מיכאל הצטער שמפלגת הבית היהודי חברה ללפיד ולא לחרדים,או שחלק על פוליטיקאי מסויים המליץ לילדי ונערי ישראל להשקיע במתמתיקה כי זה העתיד שלנו, הוא ענה לו "תשקיעו בתורה ישראל, זה העבר, העתיד והוה שלנו" ועוד הרבה דוגמאות, חפשו בפייסבוק שלו),שמירה על שלימות הארץ. גם עשיתי חשבון פשוט: אם נפטרים מהערבים, כל המיליארדים שמוצאים בגללם יתפנו ויהיה איך לתמוך יותר במי ומה שצריך. בנוסף, "יחד" ועוצמה יהודית" הן מפלגות קטנות, ואם לא יעברו את אחוז החסימה, 4 נציגים מהימין והתורה (למרות שלדבריכם הם לא 100%, אבל עדיף מאשר מרץ או ערבים,וחוץ מזה אני בטוח שהם יראי שמים לא פחות מאנשי שס ויהדות התורה) ילכו לאיבוד לטובת השמאל שידוע ברדיפתו את כל מה שקשור לתורה ולארץ. אם כן שאלתי היא כזו: האם אני נקרא חוטא אם אני מצביע להם, רק בגלל שלא הצבעתי ש"ס או ג' ולא התכופפתי לגדולי הדור? ועוד הלא רבו בזה הדעות, כל רב אומר להצביע משהו אחר, ראש הישיבה שלי אומר בית יהודי, הרב מצליח מזוז אומר יחד, הרב כהנא הי"ד וודאי היה ממליץ על ברוך מרזל,וכהנה וכהנה. ומעל הכל, האם אסור לי שתיהיה לי דעה עצמית? כל השיקולים שהצגתי אינם נראים הגיוניים? גם אני מתכוון אך ורק למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, אז למה זה פסול? אשמח לקבל תשובה.

תשובה

שלום וברכה

אם תצביע למפלגה חרדית בוודאי תקבל שכר טוב מאת ה' שעשית את הדבר הנכון ובוודאי לא יתבעו אותך למה לא הצבעת למרזל. להיפך, אם תצביע למרזל ולא למפלגה חרדית, מסתבר שכן יתבעו אותך למה הצבעת למפלגה ימנית שאינה חרדית שלא בטוח שתעבור את אחוז החסימה.

עכשיו קצת היגיון, מהערבים לא ניפתר אף אם מרזל יהיה בכנסת, סך הכל מרזל יעשה קצת רעש והערבים יקבלו יותר מנדטים בזכות הפרובוקציות של מרזל. אני מנח שהוא יורחק מהכנסת כל העת,  ישי ירצה להיכנס לממשלה ויניח את מרזל לבד לנפשו באפס השפעה רק ברעש גדול. שטבון יעשה את מה שבא לו ללא כפיפות לגדולי ישראל וכשם שהצביע בכנסת הנוכחית תמיד עם שונאי הדת מלבד בקריאה השניה של חוק הגיוס. מה יעשה ישי עם המנדט העלוב שלו גם אם יהיה לו עוד ח"כ לצידו? הוא ייראה בערך כמו מופז בכנסת הנוכחית אפס השפעה!!!

ציית לגדולי ישראל והצבע למפלגה חרדית בלבד ותקבל שכר גדול על כך

בהצלחה,

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה