חברה והשקפה

בחירה לש"ס

  • כ"א אדר התשע"ה
אא

שאלה

שאלה לכבוד הרב זמיר- כמי ששמע לבקשתך, בבחירות הקודמות הצבעתי לש"ס. לצערי, ראינו כי האישים הפוליטיים במפלגה זו מתנהגים ללא דרך ארץ ואולי גם לא בהתאם דרכה של תורה בכל הקשור ליחסים הבין אישיים למשל. היום אושר לפרסום דוח מבקר המדינה על פעילות רשת החינוך התורני של המפלגה, המבקר העלה ממצאים חמורים להלן מספר דוגמאות: פערים בלתי מוסברים של מיליוני שקלים בתקצוב שעות הלימוד, תשלומי שכר כפולים ופיקטיביים לאנשים שלא קיימים או שלא עובדים ברשת, תשלומי פרישה לאנשים שממשיכים לעבוד ברשת, מסירת דיווחים חלקיים ולא מדוייקים לממשלה, העסקת מקורבים וקרובי משפחה הביקורת מצאה כי 1,604 (!!) מעובדי הרשת הם בני זוג. - עוד עולה מהדוח נתונים חריגים על מוסר התייצבות נמוך ביותר לעבודה וכן מתן תקציבים לבתי ספר שלא אמורים לקבל תקציב, הפעלת בתי ספר ללא רישיון ואפילו בתי ספר שהוצאו להם צווי סגירה (!) - הרשימה פשוט לא נגמרת. כאדם שהמסורת והדת מאוד חשובה לו, כשלים כאלה עולים ביתר שאת דווקא ממפלגה חרדית, ואני שואל האם הצבעה למפלגה שכך נוהגת היא לא פסולה אפילו על פי דעת תורה? השימוש שנעשה בכל מערכת בחירות במר"ן מחייבת שיקול דעת נוסף. שבת שלום ויישר כח

תשובה

שלום וברכה

א. אף אם נניח שכל מה שכתוב שם נכון {אני מניח שלא ממש} הרי מבדובר בכשל של מנהל מסויים במוסד ולא קשור לתנועת שס ולא לחברי הכנסת של שס.

ב. מי שהעמיד את כל המנהלים וכו' הם אלו שפרשו עכשיו משס ורצים לבד, כך שאין זה סיבה לא הימנע מלהצביע לש"ס אלא לתנועה השניה.

מלבד הכל, חשוב לדעת שאדם שבוחר במפלגה שמתנהל על ידי גדולי ישראל וססומך את דעתו על כך שהם הוכלים לאור גדולי ישראל הרי שהו אמינה שלוחי מצווה ויקבל על כך שכר רב ולא יפסיד מאומה אךף אחד מהשליחים יחטא כי אין שליח לדבר עבירה ותלקוני שדרתיך. אולם כאשר אדם צביע לתנועה שיאן לה כל אחריות לתורת ישראל בוודאי יש שליח לדבר עבירה וכל וח הח"כ הוא בגלל מי שהצביע עבורו וייחשבו לו כל חטאי החכי"ם כאילו הוא עצמו עשאם.

על כן יש להצביע אך ורק למפלגות החריות ש"ס או ג' בלבד

בברכה,

בברכת הצלחה ובברכת שבת שלום,


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה