שאל את הרב - כללי

איך אדע מהו הזיווג שלי?

  • ד' אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, שמי בן ואני חוזר בתשובה מזה למעלה מ5 שנים ואני בן 27 ועד היום לא מצאתי את הזיווג שלי, היו לי מערכות יחסית ארוכות וכולן התרפקו ונשארתי עם כאב לב ובלבול. אך דע מהו הזיווג שלי? אני מאוד מבולבל. כמו כן - אשמח לשמוע סגולה טובה לקירוב הזיווג. תודה רבה על זמנך.

תשובה

לכבוד השואל, 

עצות לקירוב הזיווג:

עצה טובה היא לשנן את הכוחות המיוחדים שאתה מכיר שיש לך מילדותיך - שהייתי מקבל שבח מיוחד עליהם ושבהם אתה יותר מוכשר באופן טבעי משאר אנשים (כי לכל אחד יש דברים שהוא יותר מוכשר בהם באותו תחום  משאר אנשים). ואז תחפש אופנים האיך להוציא את הכוחות האלו באופן נאות שאנשים יוכלו ליהנות מהם ותפעיל אותם, ואז תמצא מוטובציה לפעול ואנשים יעריכו את כשרונותיך.

עוד עצה לקירוב הזיווג:

בגמרא ברכות לב: אמר רבי יוחנן: כל המאריך בתפלה ומעיין בה, סוף בא לידי כאב לב. ופירש תוספות שם: "פירוש, שמצפה שתבוא בקשתו לפי שכיוון בתפילתו."

ולמדנו מכאן, שאפילו אם התפלל בכונה מכל מקום אינו ראוי לאדם שיצפה וימתין בפועל כל שניה שתתמלא בקשתו.

ממשיכה הגמרא: מאי תקנתיה? יעסוק בתורה.

כלומר, הגמרא מלמדת אותנו שאפילו אם התפלל אדם כראוי, וראוי שתתקיים בקשתו, מכל מקום כל זמן שהוא עומד ומצפה אין התוצאה הצפויה מגיעה - וכמו שאמרו שם "תוחלת ממושכה - מחלה לב", ופירש רש"י "ונמצאת תוחלת ממושכה חנם, והיא כאב לב".

לכן מציעה לנו הגמרא שראוי שאדם יסיח את דעתו לענין אחר, וממילא בבוא הזמן תגיע התוצאה הדרושה.

והנה מתוך מכתבך משמע שאתה חושב הרבה מאד על הישג התוצאה שהתפללת עבורו; אבל זה בעצמו, כלומר המחשבה התמידית בענין, יכול לגרום שלא תגיע התוצאה.

לכן כדאי שתסיח את דעתך ע"י שתשקיע את עצמך באיזה פרויקט חשוב - בלי שום קשר לשידוכין - וזה סגולה שהקב"ה ישמע את תפילותיך ובבוא הזמן יזדמן לך הזיווג האמיתי בעזרת השם.

איך לדעת מיהי האמיתי:

קשה להדריך בענין כ"כ רציני ולתת על זה תשובה חותכת. ולכן ברור שעיקר ההחלטה תלוי בך, אמנם נוכל רק אולי לסייע לך עם כמה נקודות כלליות:

 

 * מן הדברים העקריים בשידוכים היינו שיהיו הטיפוסים מתאימים. ענין ההתאמה אינה תלויה ברמת ההבנה או הזכרון או החכמה של הזולת, אלא בהרגשה פנימית שלך. אם אתה מרגיש  שהמדוברת מחשיבה אותך ומבין אותך ויש לה מדות טובות ויראת שמים והיא בריאה בגופה ובנפשה ויש תקשורת טובה ביניכם ואתה מרגיש בנוח איתה ויש מציאת חן ביניכם, אלו מן הדברים העקריים לשקול בשידוך.

 

* תנסה בזמן שקט לערוך רשימה בשביל עצמך של דברים שאתה מרגיש מתוך ידיעת עצמך שאתה צריך ולא תוכל לוותר עליהם בשום אופן.

 

תכלול ברשימה גם מדות, וכגון אם אתה צריך מישהי חמה, חכמה, או יצרנית, או כנה וכו'. תכתוב את כל מה שנראה לך שאתה באמת צריך. [אל תכניס ברשימה דברים כמו מדות טובות, יראת שמים, ובריאות - כי אלו הם מן הנתונים הכלליים שצריכים בכל שידוך.] אח"כ תעבור על הרשימה ותראה איזה הם הג' דברים מכל הרשימה שאתה ממש לא מסתדר בלי זה (כאשר בשאר הדברים, אע"פ שהיית מעדיף, מ"מ תוכל באיזשהו אופן לחיות ולהסתדר גם אם אינם נמצאים).

 

ואז, אם תמצא שיש לאחת מן המשודכות  את כל הג' קריטיריונים שאתה באמת צריך, יש צד חזק להמשיך בפגישות אתה ולברר אולי זו הוא זו.

 

* תתפלל להקב"ה בימים הקרובים שתזכה לברר את הענין באמת וכראוי, ותוכל לבקש ג"כ שהשם יתן לך איזה "סימן" לדעת מיהי הנכונה.[סימן פירושו, שלפעמים אדם קם בבוקר או הולך בדרך ופתאום מרגיש בקרבו שהכל ברור והוא יודע בלי ספק מה שעליו לעשות.

יכול להיות שהרגשת ידיעה זאת היא לא תשאר להרבה זמן, אבל בעת שמרגישים אותה, אז יודעים בלי ספק מה שיש לעשות.] רק שאם תבקש סימן כזו מהשם, אז אתה צריך להיות מוכן לעשות כמו מה שיתברר לך - ואפילו אם לא נשאר אותו בירור בלבך להרבה זמן; כי זהו הניסיון ב"סימן", שזהו דבר שעובר, אבל בשמים מצפים מן האדם לראות אם הוא יעמוד בידיעתו זו הברורה אפילו לאחר שכבר אינו מרגיש את הבירור בפועל.

 

ואסיים בברכה שתזכה למצוא את זיווגך ההגון בשעה טובה ומוצלחת, ושתזכה לבנות בית נאמן בישראל ולראות דורות ישרים מבורכים.

בברכה,

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה