שאל את הרב - כללי

רוצה להתחתן ולא יודע איך

  • ג' אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום, כבוד הרב (אגש ישר לעניין) שמי אוהד, ואני גדלתי בסביבה דתייה לייט/לאומית עד גיל 19, בגיל 19 בערך החלטתי להעלות הילוך בכל מה שקשור בתורה, כיום אני סטודנט, בן 24, ואין לי שום אפשרות / מושג איך אני אמור להכיר מישהי? כאילו ניסיתי לפתוח כרטיס אצלכם אבל חוץ מזה אין לי מושג איך זה עובד. עכשיו אני די נראה טוב ברוך ה', ואני יכול להשיג בחורה אבל לא בדרך נקייה. אני מעדיף לעשות זאת בדרך נקייה ואין לי מושג למי לפנות ואיך זה עובד וכו'... (ובכלל גם יצא לי לתהות איך גם חרדים יכולים לעשות זאת בדרך נקייה, כי פעם שמעתי שאסור לך להינות ממשהו שהוא לא שלך, וכשבאים לשידוך בודקים לפי מראה, ויכול להיות מצב שנהנים מיופי שהוא לא שלך, כי לא בטוח שאותו זוג יתחתן, אז עוד לא הבנתי איך יכולים לעשות את זה בדרך נקייה) ובינתיים אני נמצא בבית ומשתדל לקיים את התורה, אבל זה ממש קשה לדעת שאין אפילו איזה דרך כלשהי. כאילו אני יודע שמי שנמצא בישיבות, ידוע שבגיל 20 הוא יוצא לשידוכים. אני לא מדבר על חתונה, אלא על זה שלי אין את האופציות, או שאני לא יודע את האופציות שיש לי כדי להכיר מישהי, כי אצלנו אין מי שאחראי או עוזר בנושא השידוכים. כאילו מצפים מאיתנו להכיר לבד, ואני גם ככה ביישן ואין לי מושג מה אני יכול לעשות. הנושא הזה ממש מפריע אף פעם לא העזתי לשאול כי אני מתבייש אבל אני מעדיף להישאר מבוייש ולשאול, אשמח לעצה שיהיה שבוע טוב, תודה מראש!

תשובה

לכבוד השואל, 

אשריך שבחרת להתעלות ולהתקרב להשם יתברך ולתורתו, ויהי רצון שתזכה למצוא את הדרך שלך בעבודת השם. 

מה שאתה צריך להבין כבסיס לענין השידוכין אצל אנשים דתיים, שענין הנישואין אין תכליתה "להיות נשוי" לבד, אלא היא גם מאורגת בחלקה הגדול לתוך עבודת השם של האדם. 

כלומר, כאשר בן אדם דתי מחפש את זיווגו, הוא גם חושב אודות התאמת האישיות, וגם חושב עד כמה הבן אדם השני יוכל לסייע לי בעבודתי את השם? האם נפרח ביחד בקיום התורה והמצוות או להיפך ח"ו האם הוא יוריד אותי מדרגת שמירתי? האם נוכל ביחד לבנות בית שתשרה שם הקדושה? איזה חינוך ובכמה הידור וכמה חומרה אנו רוצים לתת לילדינו שיהיו בעזרת השם?

ונמצא, שלכן השידוכים אצל דתיים רק נערכים בב' אופנים: או שנתגדל כדתי בתוך קהילה מסויימת, ואז יש שם אנשים המכירים אותו ויכולים להעיד לצורך שידוך אודות מדריגת שמירתו; או אם אדם נולד אינו דתי, אז כאשר הוא נכנס לאיזשהו מסגרת של בעלי תשובה, יש שם אנשים מתוך המסגרת שעכשיו מכירים אותו, ויכולים להעיד לצורך שידוך אודות מדריגת שמירתו.

לכן, אין דרך סלול בשבילך לגבי שידוכין, אלא שתכנס למסגרת המיוחדת ללימוד לחוזרים בתשובה - ואפילו רק למספר חודשים. כי ככה יכירו אותך אנשי הצוות, ומשם ידריכו אותך כבר האיך לגשת לשדכנים.

לכן תנסה לראות לפי תכניות הלימוד שלך, מתי ניתן שתוכל להוציא את הזמן ולהתבסס במסגרת לימוד לתקופה. ואז תתעניין בתכניות השונות, איזה מהם נראה לך הכי מתאים בשבילך, ותנסה להתקבל ולעשות את הסידורים הנצרכים. 

ואחרי שכבר תיכנס למסגרת, אז אתה הרבה יותר קרוב להתחלת תהליך השידוכין - אם כי הכי טוב, שבאמת תקח מספר חודשים טובים כדי ללמוד מקודם אודות הדת ועבודת השם; ורק אחרי שתקנה ידיעה של צורת החיים וההלכה לתוך תוכך, אז הזמן להתחיל לחפש את הזיווג. 

ויהי רצון שתזכה לסייעתא דשמיא בדרכך הטוב, 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה