חדשות בעולם

דאעש הוציאו להורג שבוי יפני אחד, הדרישות לכופר השתנו

בסרטון חדש שהופץ על ידי דאעש נראה עיתונאי יפני קורא לאשתו: אל תתני לראש הממשלה לאפשר את מותי. הדרישה החדשה: שחרור מחבלת של אל-קאעידה שכלואה בירדן

אא

בשבוע שעבר פרסם ארגון דאעש סרטון בו הוא מאיים להוציא להורג שבויים יפנים. לאחר שפקע המועד בו הציגו את דרישתם לקבל סכום של 200 מיליון שקלים, פרסמו בשבת האחרונה סרטון בו נראה השבוי הארונה יוקאווה, מוצא להורג.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בסרטון נראית תמונה של השבוי השני, קנג'י גוטו, עיתונאי עצמאי המתמחה בסיקור מלחמה, כשהוא אוחז בידיו נייר ובו שתי תמונות של חברו יוקאווה, בחייו ולאחר מותו. "ראיתם את התמונה של חברי לשבי שהוצא להורג על אדמת החליפות האיסלאמית", פותח גוטו. "אתם מוזהרים. הוצב לכם דד-ליין וראיתם שהחוטפים שלי מתנהגים בהתאם למילותיהם". גוטו פונה לראש ממשלת יפן אבה ואומר: "אבה, אתה הרגת את הארונה. אתה לא לקחת את האיומים של החוטפים שלי ברצינות ולא פעלת בתוך 72 השעות".

ראש ממשלת יפן אמר שארצו לא תיכנע לטרור, וקרא לשחרר את גוטו. מדובר ב"אלימות שערורייתית ובלתי מתקבלת". אמר ראש הממשלה והבהיר כי ארצו לא תחסוך מאמץ כדי להביא לשחרורו.

בשלב הבא הוא מתחנן על נפשו ופונה לאשתו במסר מרגש, ומתחנן שלא תתן לראש הממשלה לאפשר את מותו כפי שקרה לחברו. הוא מוסיף כי דרישות הארגון השתנו ואינן כסף, אלא שיחרורה של סג'ידה אל-רישאווי, מחבלת שנשלחה להתאבד ב-2005 בבית מלון בירדן על ידי אל-קאעידה עיראק - הכלואה בירדן מזה 9 שנים. "אני רוצה להבהיר כמה קל יהיה להציל את חיי. אתם מביאים להם את אחותם מהמשטר הירדני, ואני אהיה משוחרר באופן מידי. אני בתמורה לה".

תגיות:דאע"שיפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה