חדשות יהדות

שאלון שמעורר דאגה: החמרה בתופעת האנטישמיות בעולם

70 אחוז מהנשאלים באנגליה חוו או מכירים אנשים שחוו תקיפה על רקע אנטישמי. נתונים מדאיגים בקרב יהודי העולם לקראת יום השואה הבינלאומי

אא

לקראת יום השואה הבינלאומי נערך שאלון מקיף בקרב יהדות התפוצות. התשובות, כך עולה, מציגות נתונים מדאיגים בנוגע להיקף תופעת האנטישמיות. את התוצאות המלאות של השאלון יציגו לראשונה בישיבת ממשלה לציון יום השואה, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, וראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות, יעקב חגואל.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

על פי הנתונים, למעלה מ- 50% מהנשאלים בדרום אמריקה דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אירוע אנטישמיות. בצ'ילה, כ-70% מהנשאלים דיווחו נתון זהה, וכ- 42% מהנשאלים דיווחו כי הם מפחדים להסתובב עם סממנים יהודיים. באורוגוואי, כ- 72% מהנשאלים דיווחו על נתון זהה של תקיפות אנטישמיות, וכ-55% מהנשאלים דיווחו כי האירועים לא דווחו, כיוון שאין אמון במערכת.

בניתוח השאלונים נמצא כי ישנה עלייה משמעותית באירועי האנטישמיות במדינות אירופה.

כ-57% מהנשאלים בגרמניה דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אירוע אנטישמי וכ-36% מאירועים אלו היו בעלי אופי אלים. 48% דיווחו כי אינם מרגישים בטוחים בארצם ו 43% חוששים להסתובב ברחוב עם סממנים יהודיים. 70% מהנשאלים באנגליה דיווחו נתון זהה על תקיפות אנטישמיות וכ-41% כלל לא דיווחו לרשויות על האירוע מחשש להתנכלות. 45% מהנשאלים דיווחו כי אינם מרגישים בטוחים בארצם וכ- 37% מהנשאלים חוששים להסתובב עם סממנים יהודיים.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה