חדשות יהדות

מרגש: חסכה כסף במשך 18 שנה ותרמה ספר תורה

היא שרדה את אימת השואה, והמשיכה את שלשלת החיים. לאחר 18 שנה של צבירת חסכונות מדולר לדולר, היא תרמה ספר תורה לבית כנסת בירושלים. התנאי: שתישאר אנונימית

אא

במשך 18 שנה חסכה אישה יהודייה מבוגרת מאוסטרליה, ניצולת שואה, כסף במטרה לכתוב ספר תורה אותו תתרום - והתנתה תנאי, שהספר ייתרם בעילום שם.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הרגע לו ייחלה כמעט שני עשורים הגיע, וספר התורה הוכנס ברוב כבוד ופאר, והרבה התרגשות, לבית הכנסת 'יוסף שלום' הממוקם במתחם תיכון 'בית שולמית' בשכונת רמות ב' בירושלים. מדובר בבית כנסת שהוקם לפני כשנה - לעילוי נשמתהרב אלישיב זצוק"ל.

הכנסת ספר תורה, ארכיון (צילום: פלאש 90)הכנסת ספר תורה, ארכיון (צילום: פלאש 90)

ערוץ 7 הביא את סיפורה של האישה, ואת תגובות המקורבים לתורמת שסיפרו במהלך הסעודה את סיפורה המרגש. "היא שרדה את השואה וחסכה כסף במשך 18 שנים למען כתיבת ספר התורה. בכל יום שני וחמישי לפני תפילת שחרית הייתה חוסכת דולר אחד בשביל כל ילד", כך סיפרו, ''ברגשות עמוקים ודמעות בעבור הילדים שלה ובעבור כל ילדי ישראל''.

גבאי בית הכנסת אליו הוכנס ספר התורה, סיפרו כי הוא נכתב בבתי אונגרין בירושלים - על ידי סופר סת"ם ירא שמים, שעמל על כתיבתו במשך שלוש שנים וחצי. בני הקהילה כולם איחלו לתורמת האנונימית ובני משפחתה, "אריכות ימים גדולה ושתזכה לנחת ושמחה מכל יוצאי חלציה".

תגיות:הכנסת ספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה