חדשות בארץ

חיזבאללה מאיים: יש לנו יכולת להגיב - מחכים לרגע מתאים

בעקבות חיסולו של ג'יהאד מורניה, שתכנן פיגועים רצחניים נגד ישראל, מבטיח חסן נסראללה נקמה בישראל. "הפגיעה בששת אנשי חיזבאללה תיענה בתגובה כואבת ולא צפויה". הגזרה בצפון בעמדת כוננות

אא

בתחילת השבוע חיסלו כוחות ביטחון ישראלים את בנו של עימאד מורניה, ויחד עמו עוד חמשה מחבלים לפחות. מסוק ירה שני טילים לעבר שני כלי רכב של כוחות ההגנה העממית באזור הכפר מזרעת אמל שבדרום סוריה, ואחר הצהריים התקבל אישור רשמי מחיזבאללה כי אנשיו נהרגו בתקיפה, בהם צמרת הפיקוד של הארגון בגולן הסורי.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ג'יהאד מורנייה היה טרוריסט חסר מעצורים, מעידים עליו גורמים במערב. שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים נגד ישראל. היו לו בקנה פיגועים רצחניים וקשים מנשוא באזור רמת הגולן, כולל חדירות, מטענים, ירי נ"ט, רקטות ועוד, שהמטרה ברורה: רצח חיילים ואזרחים ישראלים.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, טרם הגיב לחיסול בנו של עימאד מורנייה, והפעילים הנוספים, אך בארגונו מבטיחים תגובה. "הפגיעה בששת אנשי חיזבאללה תיענה בתגובה כואבת ולא צפויה, אך ניתן להניח שהיא תהיה נשלטת תחת הסחף שלא להיגרר למלחמה כוללת", צוטטו גורמים המקורבים לארגון בעיתון הלבנוני "א-ספיר", המזוהה עם חיזבאללה. עורך ביטאון חיזבאללה כתב כי התגובה בלתי נמנעת, אך הדגיש כי היא לא תספק לאויב את היעדים שהוא רוצה להשיג.

נסראללה, ארכיון (צילום: פלאש 90)נסראללה, ארכיון (צילום: פלאש 90)

"מה שעולה לראש הוא למשל שלחיזבאללה יש כוח אנושי של עשרות אלפי לוחמים שמתאמנים באופן מיוחד ואיכותי", אומר איבראהים אל-אמין, עורך הביטאון של ארגון הטרור. "היכולות שלהם נבחנות בתמרונים רחבי-היקף במספר פעמים רב. לאחר מכן חלק מהיכולות שלהם נבחנות בקרבות שמתנהלים בסוריה. כוח זה כולל יחידות שמתמחות באמצעי הלחימה".

בתחזית המאיימת שפרסם אל-אמין בעיתונו, כתב: "עולה לי לראש שישראל תיכנס לעלטה מוחלטת, ולא תהיה לתושבים מערכת תאורה, ולכל התמרונים של פיקוד העורף לא יישאר זכר מבחינת מה שהעם בישראל צריך לעשות. עולה לי לראש שכל הזרים שנמצאים בישראל במהלך המלחמה יימלטו ברגל או במכוניות למעברי הגבול עם ירדן ומצרים או לחלק מהנמלים האזרחיים כדי לעזוב. מטוסים של חיל האוויר הישראלי ייצאו לבצע פעולות התקפיות ולא יחזרו, ולא ימצאו היכן לנחות כי לא יהיה נמל תעופה שיוכל לאפשר להם לנחות ואז הם ינחתו במדינות שכנות ויבקשו מקלט".

"מה שעוד עולה לי לראש שלעומת מלחמת לבנון השנייה שבה חיזבאללה ירה 4,500 רקטות ופצצות לעבר ישראל והשמיד עשרות או מאות יעדים צבאיים ואזרחיים, היום מה שעולה לי לראש שהארגון ישגר בערך 4,000 או 5,000 רקטות לעבר ישראל וישמיד מאות יעדים ביום אחד ומדובר במאות או אלפי רקטות מהסוג הכבד מאוד שיפגעו במאות יעדים מרכזיים אזרחיים, צבאיים, תשתיות ומרכזים שמוכרים ופחות מוכרים לאנשים".

ההרוגים בתקיפה כפי שפרסם חיזבאללה: ג'יהאד עימאד מורנייה (25); מוחמד עיסא (43), היחיד שהוגדר מפקד; עבאס איבראהים חיג'אזי (36); מוחמד עלי חסן אבו אל-חסן (30), ראזי עלי דאווי (27); ועלי חסן איבראהים (22). ייתכן שישנם הרוגים נוספים בתקיפה שלא דווחו, ובהם איראנים. המידע על אנשי הארגון הועבר לישראל על ידי המורדים, אומרים בארגון חיזבאללה. "תהיה תגובה על התקיפה שלמעשה קיבעה את החזית מראש הנקרה ועד הגולן".

תגיות:חיסולחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה