חדשות בעולם

הכנסת ספר תורה בצל הטרור המאיים על בלגיה

כוחות הביטחון בבלגיה פשטו על תא טרור שמאיים בביצוע פיגועים במדינה. היהודים מאמינים וחשים ביטחון, והכנסת ספר תורה לבית מדרש ידוע באנטוורפן – תתקיים כמתוכנן

אא

איום טרור משמעותי ניצב בפתחה של בלגיה, לאחר שהתקבלו הודעות על התפשטות תא טרור שפועל בחסות דאעש, ובכוונתו לפעול לביצוע פיגועים. ראש הממשלה הבלגי, שארל מישל, העלה בסוף השבוע את הכוננות במדינה לרמה שלוש, לאחר שהמשטרה פשטה על תאים טרוריסטים במדינה, והרגה שני חשודים. בתאי הטרור היו חשודים ששבו למדינה לאחר אימונים בצבא דאעש בסוריה. בעקבות כך נפרסו כוחות ביטחון גדולים ברחבי המדינה, בדגש על מקומות יהודים.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"שבת שקטה עברה על הקהילות היהודיות בבלגיה, אך עם זאת מתוחה", סיפר הרב אברהם גיגי, רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי. "מאות חיילים אבטחו את בתי הכנסת - והמוני יהודים מילאו את בתי הכנסת וצעדו ברחובות בביטחון וללא כל פחד".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

השלטונות בבלגיה מנהלים בימים האחרונים מצוד אחר מנהיג תא הטרור הידוע, עבדל חאמיד, בלגי ממוצא מרוקאי שהצטרף לאחרונה לכוחות דאעש. כלי התקשורת הבלגים דיווחו על שיתוף פעולה בינלאומי, כאשר גם המוסד הישראלי וה- FBI האמריקני לוקחים חלק בחיפושים אחריו. גורם במשטרת יוון דיווח כי ארבעה בני אדם נעצרו באתונה בחשד לקשרים עם תא הטרור המבוקש בבלגיה.

לדברי הרב גיגי, הממשלה הכריזה על 12 צעדים למלחמה בטרור האסלאמי הקיצוני, והדבר יוצר תחושת ביטחון ''שיש מי שמטפל סוף סוף כמו שצריך בטרור".

על רקע המצב המתוח, תתקיים היום (ראשון) הכנסת ספר תורה לבית המדרש הגדול 'אוסטן' באנטוורפן.  "הכנסת ספר התורה אינה מקרה, ואנו מתפללים שזה יציל אותנו מכל רע", אומרים תושבים בלגים.

תגיות:בלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה