חדשות בעולם

וושינגטון: פעיל דאעש נעצר לאחר תכנון פיגוע בקונגרס

אתמול (ד') עצרה הבולשת הפדרלית צעיר בן 20 המזוהה עם ארגון דאעש, שעל פי החשד - התכוון לבצע פיגוע ירי והטמנת מטעני צינור בגבעות הקפיטול

אא

רובים חצי אוטומטיים ומחסניות נמצאו אתמול (ד'), אצל כריסטופר לי קורנל - צעיר בן 20 ותומך נלהב של ארגון דאעש, שתכנן לבצע פיגוע ירי בגבעת הקפיטול ולהתנקש בחייהם של חברי הקונגרס האמריקני.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

מעצרו של הצעיר נגרם כתוצאה מ'טעות' אנושית שעשה, כשסיפר את תכניתו ללא אחר מאשר משתף פעולה עם הבולשת הפדרלית (FBI), שמיהר ליידע בכך את הסוכנים הפדרליים. בחקירתו סיפר קורנל כי תכניתו הייתה לרצוח את כל מי שייקרה על דרכו – שוטרים וחברי קונגרס כאחד.

תחילת נפילתו התרחשה בקיץ שעבר, כאשר קורנל פתח חשבון טוויטר על שם 'רחאלעוביידה', ופרסם קבל עם ועדה את כוונותיו הזדוניות להתנקש בחברי הקונגרס. עוד טען שהוא עושה זאת כתמיכה בארגון הטרור הנתעב, ואף יצר קשר עם המודיע של ה-FBI, שכיהן במסווה. "אני חושב שאנחנו צריכים להיפגש, להקים קבוצה תחת דאעש ולתכנן בעצמנו פעולות", כך כתב לו קורנל.

התברר כי מלבד השימוש בירי הוא גם התכוון להטמיע מטעני צינור בתוך שטחי הקונגרס. תכניתו הייתה מגובשת לפרטי פרטים, וכללה תרשימים מדויקים של מבני הקונגרס השונים ורצפטים מתוחכמים להכנת מטעני נפץ ביתיים, אותם הוריד מהאינטרנט, למד ושינן היטב.

למרות תמיכתו של קורנל בדאעש, בבולשת מעריכים כי הוא פעל לבדו, וללא הכוונה של בכירי ארגון טרור כלשהו. עם זאת, התהדקה חגורת השמירה על חברי הקונגרס, כדי למנוע הישנות של מקרים דומים.

תגיות:דאע"שאמריקהקונגרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה