חדשות יהדות

היין הושמד - הגשם החל לרדת

במעמד מרגש התקיים טקס הפרשת תרומות ומעשרות של יקבי ציון בפעם המאה ארבעים וארבע. כשנפתחו הברזים והיין זרם - הגשם החל לרדת

אא

מזג האוויר הקריר לא יכול היה לנצח את חום המצווה. בפעם המאה ארבעים וארבע התקיים במישור אדומים מעמד הפרשת תרומות ומעשרות של יקבי ציון. הטקס החל בשעות הבוקר המוקדמות בסימון חביות ומכלי הענק ע"פ רשימות הבד"צים של העדה החרדית, בד"צ בית יוסף וארגון הכשרות OU. הרבנים התכנסו תחילה במשרדי בעל היקב, הר"ר משה שור, דור שביעי למשפחת ייננים חרדיים ידועה, שם מינה אותם להיות שליחיו בהפרשת תרומות ומעשרות של הבציר האחרון.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הפרשת תרומות ומעשרות - יקב ציון (צילום: בן ארי בועז)הפרשת תרומות ומעשרות - יקב ציון (צילום: בן ארי בועז)

מזג האוויר הסוער והחשש מפני גשם, שעתיד לרדת בזעף כל רגע, לא זרזו את מהלך העניינים. רבני הבד"צ עברו ממיכל למיכל כשהם מוודאים את תכולתו ע"פ רשימות שהפיקו משגיחי ועדי הכשרות ועובדי היקב, כשלצידם מפקחים רבני בד"צ העדה החרדית, רבני בד"צ 'בית יוסף', ונציגי ארגון הכשרות OU, שלכולם חותמות נפרדות על בקבוקי היין של היקב.

כשניתן האות, פתחו עובדי היקב את הברזים ועשרות אלפי ליטרים של יין צעיר, אדמדם ותוסס שצפו על המתחם. ניחוח חזק של יין גדש את האוויר והגשם, שהתאפק עד אז, החל לרדת. הנוכחים פצחו בריקוד של מצווה, והרבנים עברו אל אוהל הדור, שהוקם לרגל האירוע לסעודת מצווה, שם דיברו בחשיבות מעמד הפרשת תרומות ומעשרות.

עוד קצת נתונים על האירוע: "בשנת תר"ח התקיים לראשונה מעמד הפרשת התרומות ומעשרות, ומאז במשך מאה שישים ושמונה שנים, לא ברציפות, מאחר שבמהלך השנים עברו 23 שמיטות... לפי חשבון זה, השנה בתשע"ה אנחנו מקיימים את מצוות הפרשת תרומות ומעשרות בפעם ה 144, וכה ייתן השם וכה יוסיף, בעזרת השם..."

תגיות:הפרשת תרומות ומעשרותיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה