חדשות בעולם

אחרי צרפת: הצתה במערכת עיתון גרמני שפרסם איורים נגד מוחמד

ארבעה ימים אחרי הטבח במערכת העיתון הצרפתי, הושלך בקבוק תבערה לעבר מערכת עיתון גרמני שמזדהה עם העיתון הצרפתי. ראש ממשלת צרפת קורא לארצו להגן על ביטחון אזרחים יהודים

אא

ארבעה ימים אחרי הטבח במערכת העיתון 'שרלי הבדו' בפריז, עצרה משטרת גרמניה שני בני אדם בחשד שהציתו את מערכת העיתון הגרמני, "המבורגר מורגנפוסט" בהמבורג. העיתון המדובר הדפיס מחדש את האיורים מהעיתון 'שרלי הבדו', שלעגו לנביא האסלאם - מוחמד. העיתון הוותיק משתף פעולה ידוע עם תכניו של העיתון הצרפתי.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס

למקום נגרם נזק רב מאוד. בזמן האירוע לא היה איש במקום, ולא נרדמו פגיעות בנפש. המשטרה המקומית מסרה כי בקבוק תבערה ואבן הושלכו דרך חלון הקומה התחתונה של המבנה, וגרמו להצתת חלק מארכיון העיתון. הנהלת העיתון סירבה להגיב מעבר להודעה קצרה בה הבהירה כי לא ניתן לדעת כרגע האם תקרית ההצתה קשורה לאיורים.

דובר מכבי האש מסר כי הדליקה כובתה במהירות, וכי אנשי המערכת יוכלו לשוב לעבודה כבר היום בבוקר.

בעקבות האירועים האנטישמיים המובהקים, קראו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ, אביגדור ליברמן, ליהודי צרפת, לעלות לישראל כי שם מקומם. במשרד הקליטה מעריכים כי ייראה גל עלייה המוני בזמן הקרוב.

בתגובה אומר ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, שמצהיר על יהדותו, "אם מאה אלף יהודים יעזבו, צרפת לא תהיה צרפת יותר. זה יהיה כישלון הרפובליקה הצרפתית".

בראיון לעיתונאי ג'פרי גולדברג מהמגזין אטלנטיק, שהתקיים עוד לפני אירועי הטרור האחרונים, אמר ואלס, "יהודי צרפת קשורים מאוד לצרפת. על הממשלה לעבוד יחד עם הקהילה היהודית כדי לשפר את ביטחונה. "הם (יהודי צרפת) צריכים חיזוק לכך שהם רצויים פה ובטוחים פה".

"יש אנטישמיות חדשה בצרפת", אמר ואלס בראיון. "יש גם אנטישמיות ישנה שמגיעה מהימין הקיצוני, ואני לא מפחית מחומרתה, אבל האנטישמיות החדשה הזו מגיעה משכונות קשות, ממהגרים מהמזרח התיכון ומאפריקה שהופכים את הזעם שלהם על עזה למשהו מסוכן מאוד. ישראל ופלסטין הן רק ההקדמה, ומתרחש פה משהו עמוק הרבה יותר".

תגיות:צרפתגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה