חדשות יהדות

היהודי חולץ מקבר נוצרי – הסופה נעצרה

נס אירע השבוע למתנדבי זק"א שהוזעקו לחלץ גופת נפטר יהודי מבית הקברות הנוצרי שבו נטמן: סופת הגשמים העזה שהשתוללה - עצרה לכבוד המת. ומהיכן הופיע עשירי למניין כדי לומר קדיש?

אא

הסיפור ההזוי שלפניכם התחיל לפני כחצי שנה: אדם בודד נפטר לבית עולמו ונקבר בבית עלמין נוצרי, בשל זיהוי לוקה בחסר. אלא שחמישה חודשים לאחר פטירתו, החלו בני משפחתו המתגוררים בחו"ל, לחלום חלומות מפחידים אודותיו.

שוב ושוב חזרה התופעה המוזרה על עצמה ולא הותירה לבני המשפחה מקום לספקות: יש כאן משהו שצריך לבדוק ואסור להתעלם ממנו, למרות שניסו בתחילה. פצחו בבירורים קדחתניים מה עלה בגורל בן משפחתם הרחוק, וגילו את הידיעה המצמררת: לא רק שנפטר, הוא אף נקבר בבית קברות נוצרי.

(צילום: יחזקאל איטקין)(צילום: יחזקאל איטקין)

הקרובים לא בזבזו זמן יקר ומיהרו לפנות לארגון זק"א, בתחינה להעביר את יקירם מבית העלמין הנוצרי לזה היהודי. מתנדבי זק"א החליטו לפקוד את קברו הנמצא במרכז הארץ, כדי לראות במה מדובר. כשהגיעו למקום, הופתעו לגלות כי צלבים רבים נמצאים  באזור שבו קבור המנוח היהודי, והוחלט להוציאו משם בהקדם האפשרי.

המתנדבים נערכו להוצאת הגופה, אלא שבדיוק אז פרצה סופת גשמים ורוחות עזות שגרמו להם לפקפק בעיתוי. הם מיהרו להיוועץ ביו"ר ועד רבני זק"א, הרב יעקב רוז'ה, וקיבלו ממנו הוראה חד משמעית: להוציא את המנוח ולהעבירו מיד וללא שהיות.

"האמת שכבר כשהודיעו לנו על הסיפור, לא האמנו שנצליח לבצע זאת", מספר המתנדב בער'לה יעקובוביץ' להידברות. "מזג האוויר היה כל כך גרוע, שאי אפשר היה לצאת".

(צילום: יחזקאל איטקין)(צילום: יחזקאל איטקין)

ובכל זאת יצאתם למשימה – כיצד?

"עם האמונה – כרגיל". הוא משיב בפשטות. "היה לנו ברור שאם המקרה הזה הגיע לידינו, אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לטפל בו. בכלל, כל העבודה הזו מונעת מכח האמונה, אחרת אין הסבר".

כך יצא צוות המתנדבים לבית העלמין הנוצרי, כשרוחות וגשמים עזים מלווים אותו. אך מיד כשהתחיל הצוות בעבודת החפירות - פסקה הסערה באורח נסי למדי, ואפשרה להם להשלים את המלאכה מבלי שאף טיפת גשם אחת תפריע להם.

הם הצליחו להוציא את גופת המנוח ולהכניסו לאמבולנס מבלי שמזג האוויר יעיב על ביצוע המצווה החשובה. רק כשסיימו את העבודה, לאחר שהגופה הייתה כבר מוגנת בתוך הרכב – בדרכה לקבורה כדת וכדין ולמנוחת עולמים בבית עלמין יהודי כראוי לו, החלה הסערה להשתולל בשנית.

(צילום: יחזקאל איטקין)(צילום: יחזקאל איטקין)

(צילום: יחזקאל איטקין)(צילום: יחזקאל איטקין)

(צילום: יחזקאל איטקין)(צילום: יחזקאל איטקין)

"היו לנו שם הרבה מאוד נסים – ולא את כולם אפשר לפרט", אומר גם קובי חריטן, מתנדב נוסף שהיה במקום. "רצינו מאוד להגיד אחריו קדיש. היינו בדיוק תשעה אנשים במקום. מה הסיכוי להשיג עשירי למניין? בחוץ סערה, אין נפש חיה, מה עושים? מוותרים?" הרב דניאל שטרן, שהיה עמם לאורך האירוע, הביא אמרה בשם הבעל שם טוב, שאם יהיו תשעה אנשים שרוצים להתפלל וחסר להם עשירי, הוא ידאג להם. "איך שהוא מספר לנו את זה, מופיעים בפתח בית העלמין זוג קשישים. וכך היה לנו מניין – ואמרנו קדיש".

השתתפה בהכנת הכתבה: שיפי חריטן

תגיות:נסיםארגון זק"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה