חדשות בעולם

סערה בבריטניה: חינוך נפרד לבנים ולבנות?

איש החינוך, אלון ג'ונס, מסביר מדוע לימוד בהפרדה זו הדרך הנכונה להצלחה. מישהו גילה את הערך האמיתי?

אא

מה שבמקומות מאוד ספציפיים מובן מזה שנים, מבלי לצרוך מחקרים ונתונים בשטח, מבלי להזדקק לשנים כדי לקבוע עמדה, מעורר עכשיו פולמוס סוער ברחבי בריטניה. מאחורי הסערה ניצבת דמות סמכותית בתחום החינוך במדינה, עם הצעה לא קונבנציונאלית: להפריד בין נערים לנערות מגיל 11 עד גיל 16 בלימודי אנגלית, מתמטיקה ומדעים. הסיבה? שהבנים לא יחושו מאוימים על ידי בנות הכיתה, מה שדירדר לכאורה את ציוניהם.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אלון ג'ונס, נשיא קבוצה המייצגת בתי ספר עצמאיים לבנות, ונחשב לדמות מוערכת, טוען כי הפרדה בין המינים תגרום לנערים להיכשל פחות במבחנים. הסטטיסטיקה של ציוני GCSE בתיכון ובחינות Alevel שהן תנאי סף לקבלה לאוניברסיטה, הוכיחו שנערים "נגררים אחרי" הישגי הנערות וכי הם מעדיפים לא להצביע בכיתה ולפעמים אפילו לא להופיע בה. נערים יצביעו רק אם יחושו ביטחון אבל לא אם יש סיכוי שיצחקו עליהם.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הדברים החדשים של ג'ונס סותרים את מה שהיה מקובל לחשוב עד היום, שבנות מפתחות דימוי עצמי נמוך והישגים נמוכים בגלל הלימוד המשותף עם הבנים. מחקרים בנושא הוכיחו שבנות מעדיפות מקצועות הומניים, משום שבמקצועות האחרים יש לחץ גדול מדי, והבנים עלולים לראות בהן כמתחרים, ולא להתקרב אליהן.

והנה מגיע האיש הבכיר הזה, מציג את הבנים כחלשים שאינם עומדים בפני חוכמת הנערות, וטורף את הקלפים. אלא שג'ונס מגיע עם ביסוס ההוכחות מהשטח.

תגיות:חינוך ילדיםהפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה