חדשות בארץ

הרב לאו: העלונים שמבזים את בית הכנסת

פרסומות, נושאים פוליטיים ושם ה' בעלונים - מדובר בביזיון ויש להימנע מכך

אא

מכירים את העלונים שמחלקים בבתי כנסת מדי שבת? בדיון שהתקיים אתמול (שני) במועצת הרבנות הראשית בירושלים, עלה הנושא לפרק, והרב הראשי, דוד לאו, אמר כי "בשנים האחרונות ובעיקר בחודשים האחרונים קיימת תופעה בה מחלקים בבתי הכנסת השונים מאות עלוני שבת, כאשר בחלק גדול מהם אין כמעט דברי תורה אלא בעיקר פרסומות ונושאים פוליטיים. אין ספק כי מדובר בביזוי כבוד בית הכנסת".

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

חלק גדול מהביזיון, כך הוסיף הרב, מגיע מאחר והעלונים נזרקים לפח במקום לגניזה. לאור הדברים הוחלט על ידי חברי מועצת הרבנות, לצאת בקריאה נחרצת למפיצי העלונים ולהבהיר להם כי יש להימנע מהכנסת שם השם לעלונים. "בזמן האחרון יוצאים לאור עולם - מאות עלונים שעוסקים בפרשת השבוע, המופצים בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ. מבלי להיכנס לתוכן הפרסומי שישנם בהם, שאין מקומם בזמן התפילה, וכן פרסומים פוליטיים שראוי להימנע מהם בבית הכנסת, כאשר לעצם העניין ישנה כמות אדירה של דברי תורה וחובה למצוא פתרון הלכתי לגניזת העלונים. יש להקפיד על כך שלא יופיעו בהם פסוקים שלמים, שם ה', או כינוי כל שהוא הראוי לשמירה על קדושתו של העלון - מאחר ורוב העלונים לצערנו אינם נגנזים כהלכה". נכתב בהחלטה.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בנוסף, נכתב בהחלטה, כי היחס לשם ה' המפורש צריך להיות גם מחוץ לעלוני השבת, בהזמנות, חוברות למיניהן, פרסומים ועיתונים הרואים אור, ועלולים להביא לידי מכשול את אלו שיזרקו אותם לפח, לעתים גם בחוסר תשומת לב. "אין ספק כי המטרה להרבות בדברי תורה בעלוני השבת חשובה, אך לאור המצב בו בתי כנסת רבים מלינים בפנינו כי הפכו ללוחות מודעות ולמקום בו מפרסמים נושאים פוליטיים בעלונים שמסתובבים בתוך בית הכנסת בזמן התפילה, ראוי ונכון להימנע מכך ככל הניתן", אמר הרב לאו. 

תגיות:הרב דוד לאובית הכנסתעלוני שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה