סמארטפונים ואינטרנט

בכירי היי-טק: "מונעים טכנולוגיה מילדים"

סטיב ג'ובס אוסר על ילדיו שימוש באייפד, מייסד טוויטר מחזיק לילדיו מאות ספרי קריאה, וכולם מסכימים: "אין מסכים בחדר השינה, אף פעם"

אא

מאמר בניו יורק טיימס מתאר שיחה בין עיתונאי לבין מייסד אפל, סטיב ג'ובס, שהתרחשה לאחר טור שפרסם אודות מגרעות האייפד. "הילדים שלך כן אוהבים אותו"? שאל העיתונאי את ג'ובס, ותשובתו הממה אותו: "הם לא השתמשו בו". השתיקה הנדהמת של העיתונאי רק גרמה לו להמשיך: "אנחנו מגבילים את כמות המכשירים הטכנולוגיים שבהם הילדים משתמשים בבית".

בהמשך הטור מתאר הכותב את דמיונותיו לגבי ביתו של ג'ובס: "קירות שעליהם תלויים מסכי מגע ענקיים, שולחן אוכל עשוי מאריחי אייפד ומכשירי אייפוד שמחולקים לאורחים". אך התיאורים של ג'ובס למציאות היו הפוכים, אפילו לא קרובים למשהו שתיאר הכותב.

מאז הוא פגש ענקי הייטק וטכנולוגיה, שהביעו עמדה זהה לזו של ג'ובס: מגבילים בחומרה את זמן המסך של ילדיהם, אוסרים על שימוש בגאדג'טים באמצע השבוע ומקצים לכך זמן מוגבל בסופי השבוע.

סטיב ג'ובססטיב ג'ובס

"סגנון ההורות הזה בילבל אותי", משתף הכותב. "אחרי הכל, נראה שרוב ההורים נוקטים גישה הפוכה ומאפשרים לילדיהם להישטף יום ולילה באורם הזוהר של טאבלטים, סמארטפונים ומחשבים. ואולם נראה שמנכ"לי ההיי־טק האלה יודעים משהו שאנחנו לא יודעים".

"ראינו את הסכנות שבטכנולוגיה במו עינינו. ראיתי אותן בעצמי, אני לא רוצה לראות את זה קורה לילדים שלי". מסבירים אותם "סרבנים".

מנכ"לים רבים, יועצים ועוד, הסבירו עד כמה קשוחה וקפדנית עמדתם בנושא. יש כאלו שלילדיהם הבוגרים, בגילאי העשרה, הם מאפשרים שימוש בן חצי שעה כל יום. לקטנים, בגילאי חמש ומעלה, מאפשרים שימוש רק בסופי שבוע. חשיפה לתוכן בלתי הולם, לביריונות, ולהתמכרות, הם רק חלק מהסכנות שאינם מוכנים שילדיהם ייחשפו אליהם. אוון ויליאמס, מייסד האתרים בלוגר, טוויטר ומדיום, אמר כי במקום אייפדים, לשני בניו הצעירים יש מאות ספרים (כן, פיסיים) שהם יכולים לקחת ולקרוא בכל רגע.

כלל אחד שעליו כל בכירי ההיי־טק הסכימו: "אין מסכים בחדר השינה, אף פעם".

"מעולם לא שאלתי את ג'ובס מה ילדיו עושים במקום להשתמש בגאדג'טים שפיתח", כותב העיתונאי, אך הוא פנה למי שחיבר את ספר הביוגרפיה על שמו, ובילה בביתו שעות. "סטיב התעקש שבכל ערב המשפחה תאכל ארוחת ערב סביב שולחן ארוך במטבח, שבמהלכה הם דנו בספרים, בהיסטוריה ובמגוון נושאים. אף אחד מעולם לא שלף אייפד או מחשב. לא נראה שהילדים מכורים למכשירים האלה". 

תגיות:טכנולוגיהאייפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה