כתבות מגזין

דניאל מזרחי: השירים מרוממים את הנשמה

כשמאזינים לשירים של היוצר דניאל מזרחי, מתקשים להאמין שמי שעומד מאחוריהם הוא צעיר הלוקה בשיתוק מוחין. איך בכל זאת הוא יוצר מוזיקה מלאת אמונה בבורא? מזרחי משתמש במוט המחובר לראשו, וכך הוא מתקשר עם העולם. ברקורד המקצועי שלו נרשמו כבר ארבעה אלבומים, וכעת עלה לאוויר הסינגל החדש שכתב, בביצועו של הזמר יחיאל ליכטיגר. ראיון מרגש עם מי שהיצירה היא ביטוי לאהבתו לאביו שבשמיים

אא

"עולה מעל שפת הים / מביט על הגלים הבאים / מביט על השקיעה ואומר: מה רבו/ הולך לי על שפת הים/מביט על הגלים הבאים/ מביט על השקיעה ואומר: מה רבו/ מה רבו, מעשיך ה'/ כולם בחוכמה עשית / מביט אל עומק הים / רואה דברים לא רגילים / ואז פותח את פי ואומר: מה רבו" (מילים: דניאל מזרחי, מתוך האלבום החמישי שלו שיראה אור בקרוב)

כשהזמר והחזן יחיאל ליכטיגר (30) פנה לדניאל מזרחי, בעל שיתוק מוחין שאינו נותן למגבלותיו הגופניות להפריע להגשמת מי שהוא באמת, זה לא היה מקרה סתמי.

להאזנה לשיר 'מה רבו' היכנסו לקישור הבא 

הסיפורים על אמונתו היוקדת של מזרחי, כמו גם כשרונו המוזיקלי המבורך, שהנפיק ארבעה אלבומים שהולחנו על ידי זמרים מובילים, עשו להם כנפיים והגיעו גם לליכטיגר. "כששמעתי לראשונה את דניאל באחד השירים שכתב , שיר שהולחן על ידי מנדי ג'רופי, אני מוכרח לציין שהייתי בהלם מוחלט. התקשיתי להאמין שמאחורי מילים עם כל כך הרבה אמונה, עומד אדם משותק שבעצם מתקשר באמצעות מוט המחובר לראשו. עניין אותי לבדוק מי עומד מאחורי שירים עם מילים כה נשגבות על אמונה פשוטה בבורא עולם".

יצירת הקשר עם דניאל הייתה לאחר שליכטיגר שמע שלמרות מגבלותיו הפיזיות, הוא עומד בראש פרויקטים גדולים ומריץ אותם בלי בעיה. "רציתי שיהיה אדם כזה לצדי בהפקת האירועים שלי, וזה למעשה מה שהצעתי לו – להיות האמרגן שלי. אלא שגם בהתכתבויות הרבות שלנו, עדיין התקשיתי להאמין שמדובר באדם עם מוגבלות כלשהי. לפניי נגלה אדם רגיל לחלוטין – חכם, מוכשר, שיודע להביע את עצמו היטב. אחד כזה שיכולתי להגיד עליו הרבה דברים – אבל בטח לא שהוא מוגבל".

כבר במהלך השיחה הראשונה שלהם, הציע מזרחי לליכטיגר להלחין את השיר 'מה רבו' שכתב לפני שלוש שנים, על שפת הכנרת. "את השיר הזה כתבתי כשביקרתי באחד מחופיה הקסומים של הכנרת. אני זוכר שהבטתי על יופי הבריאה, על הנוף הקסום שמסביבי וממש התרגשתי", משחזר מזרחי.

הלחין את השיר בעשר דקות. מזרחי וליכטינגר הלחין את השיר בעשר דקות. מזרחי וליכטינגר

המוזיקה והשירים שהוא כותב גורמים למזרחי תענוג עילאי ו'מרוממים את הנשמה', כלשונו. את השיר המקסים ושופע האמונה 'מה רבו', חיבר מזרחי בעשר דקות בלבד – עובדה שיש בה כדי ללמד אותנו דבר או שניים על האמונה החזקה המפעמת בו, אך לא בכדי נגנז השיר עד עצם היום הזה. "היה לי חלום להוציא את השיר לאור בסמוך לחג הגאולה, דהיינו י"ט בכסלו", הוא אומר, "כך שהשיחה עם יחיאל, שהייתה חודש וחצי לפני כן, די נסכה בי אומץ לפעול בכיוון הזה", מסכם מזרחי בחיוך.

יחיאל, מה גילית לפניך בפגישה עם דניאל?

"גיליתי שהוא מה שחשבתי שהוא – אדם מוכשר למדי, שפשוט כלוא בתוך גוף שאול. לא רק שזיהיתי בדניאל אדם עם גישה חיובית והומוריסטית לחיים - שיודע לקחת את החיים בקלות, גם למדתי ממנו שיעור גדול באמונה. אנחנו, האנשים 'הרגילים', לעתים קרובות מתלוננים על שטויות. אבל הוא, שחווה קושי פיזי עצום בלהביע עצמו – רואה את ההשגחה על כל צעד ושעל, ומודה על מה שכן יש בחייו. וזו גדולה שאין כדוגמתה".

איך הגבת כשדניאל הציע לך לשיר את השיר שלו?

"בתחילה קצת פחדתי, מהסיבה הפשוטה שגם במקרה של אדם רגיל – ברור הדבר שלא כל אחד יודע לכתוב. אבל כשדניאל השמיע לי שיר שכתב, אותו הלחין מנדי ג'רופי, הבנתי שהמילים של דניאל בהחלט מתקבלות, כי הן כתובות ברמה שמתאימה לכל אדם מאמין באשר הוא".

ליכטיגר שילם ממיטב כספו לאולפני 'גל קול', שכר את שירותי הקלידן טוביה גרודקה, ושקד על הלחנת השיר לילות כימים. כיום, משהסינגל הנפלא יצא לאור הוא אומר: "זו הדרך שלי להצדיע לדניאל על האישיות שלו, על מילות השירים שהוא מחבר, ועל הדרך הנפלאה שהוא עושה בחיים".

דניאל מזרחי - מפיק אירועים וזמרים. להזמנות סמסו למספר: 054-2152890

תגיות:מוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה