חדשות בארץ

מסתמן: 50 יישובים יישארו ללא הגנה

הם נמצאים על קו התפר וסובלים מעבירות פליליות וביטחוניות. במשרדי הממשלה מפילים אחריות זה על זה - בינתיים התקציב נעצר. החל מה-1 בינואר יבוטל תקציב הביטחון ל-50 יישובים

אא

מחלוקות בנושא תקציב ביטחון היישובים, עלולים להביא לכך שהחל מתחילת שנת 2015, יסבלו 50 יישובים על קו התפר, מחוסר ביטחון בסיסי. תקלות בגדר ההפרדה לא יטופלו, רכזי ביטחון לא יסיירו 24/7, וכלי הנשק יילקחו מהמחסנים המקומיים. המשרדים שמתנערים מאחריות: משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים. את הפרטים חושף ynet.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

המחלוקת מתחילה לאחר קיצוץ של 70 מיליון שקלים. על פי עבודת מחקר שעשו המשרדים המתקוטטים, עולה כי יישובי קו התפר סובלים הרבה יותר מעבירות פליליות, מאשר ביטחוניות, לפיכך התקציב צריך לבוא מהמשרד לביטחון פנים, טוענים בביטחון.

יישארו בלי הגנה? (אילוסטרציה: פלאש 90)יישארו בלי הגנה? (אילוסטרציה: פלאש 90)

משרד הביטחון לרשויות הודיע כי הוא מבטל את התקציב ליישובים הללו, עד שתינטל אחריות. עם תחילתה של השנה האזרחית, היישובים יישארו ללא הגנה בסיסית הן מפני איומים פליליים והן מפני איומים ביטחוניים.

ברשויות המדוברות זועמים, התושבים מאוכזבים ומפוחדים, והאשמות הדדיות נשלחות לכל עבר. "צריכים לקחת אחריות עלינו", אומרים התושבים. "לא משנה מי, אבל איך אפשר להשאיר אותנו נתנוים למצבים כל כך מסוכנים"?

תגיות:תקציבביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה