כתבות מגזין

קפה בחמישה שקלים? אולי ארוחה חמה?

זו לא בדיחה, זה אמיתי: משה וולפסון, צעיר ירושלמי, בצעד מפתיע: ארוחות חמות ב-5 שקלים. "אפשר להרוויח יפה מאוד גם אם לא עושקים את הציבור"

אא

מה שהתחיל כמקום פשוט לממכר קפה ומאפה, צמוד לתחנה המרכזית בירושלים, הפך להיות ה'קופיקס' של הארוחות החמות.

משה וולפסון, צעיר חרדי בן 24, החליט להעתיק את אופי מהפכת הקפה ומאפה, גם לאוכל אמיתי. "ישבנו יום אחד במשרד, חמי ואני", מספר וולפסון להידברות. "רצינו לאכול, והתחילה שיחה בנושא המחירים. ידענו טוב מאוד שאנחנו הולכים להוציא עכשיו סכום לא נמוך עבור ארוחה שתספיק לשני אנשים. באותו רגע הבנתי שאני לא יכול להמשיך לשבת בשקט ולהתלונן. צריך גם לעשות. ואם יש לי אפשרות - אני אהיה האיש במקום הזה".

והוא אכן עשה. סקר שוק מהיר גילה לוולפסון, כי ישנם מוצרים בסיסיים שעלותם אינה כה גבוהה כפי שהיא מצטיירת, והחליט שהוא יכול למכור ארוחה מזינה וחמה - בחמשה שקלים בלבד.

אז אפשר לשבוע בחמשה שקלים?

"חד משמעית כן", עונה וולפסון. "שבע וטוב לב. אתה גם נהנה מארוחה טעימה, גם שבע, גם לא בזבזת את הזמן והכסף על ג'אנק, והארנק נשאר מספיק שפוי".

בכל זאת נשמע לי הזוי, ארוחה בכזה מחיר

"הרגילו אותנו שלשלם על מנה אחת עשרות שקלים, זה נורמלי, ואם משלמים סכום נמוך על ארוחה - זה הזוי". מזדעק וולפסון. "אנשים נכנסים לכאן וחושבים שאני עובד עליהם, הם לא מאמינים שזה המחיר שאני מבקש עבור הארוחה שלהם".

אפשר להרוויח גם על כזה דבר?

"אומנם אני נוהג לומר ש-90% חסד, ו-10% פרנסה, אבל מי רוצה או יכול לעבוד בחינם? ברור שמרוויחים. אני לא אמכור מעט ארוחות בהרבה כסף, אני אמכור הרבה ארוחות במעט כסף. ואני בטוח שזה יילך ויגדל כי אנשים יבינו שאין טעם להוציא כל כך הרבה כסף על ארוחת צהריים בחוץ. מי אמר שצריך להרוויח על חשבון הציבור כל כך הרבה? אפשר להסתפק בפחות".

וולפסון לא חושב שיצליח להגיע לכל עיר בישראל, אבל מקווה מאוד שבכל עיר ועיר יהיה לפחות עסק אחד שיפתח את השוק למחירים השפויים, ויצליחו יחד לחולל את השינוי הכל כך מתבקש לטובת הציבור.

תגיות:צרכנותבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה