כתבות מגזין

מעט מן האור: האיש שיודע למה יהודים מצליחים

לאחר שהפיץ יהדות בכל רחבי אירופה, פרסם את הספר 'למה יהודים מצליחים' - שתורגם לסינית (!) וזכה לאהדה רבה לא רק בקרב יהודים - הרב נחמיה רוטנברג, ראש כולל ויוזם ארגון 'זהות', מדבר על הדבר הגדול הבא: הפקה הוליוודית חסרת תקדים, שתעמיד את העולם כולו על הרגליים

אא

גם היום, שלוש שנים לאחר פרסום ספרו 'למה יהודים מצליחים' – שתורגם לעברית אנגלית וסינית(!) וזכה להצלחה גדולה - מוסיף נחיל המכתבים לזרום אל תיבתו של הרב נחמיה רוטנברג (38), ראש כולל העומד בראש ארגון 'זהות' בווינה, נשוי ואב לשבעה ילדים.

יש כאלו שרוצים לקבל תשובות, אחרים מתקשים להבין מדוע - אך כולם ללא יוצא מן הכלל - מתפעלים ומפרגנים. ומה יש לרב לומר על זה? זה פשוט מאוד. "אני לא מחדש שום דבר, הכל נמצא בתורה הקדושה שלנו. זה ידוע שליהודים יש גנום מיוחד שמבדיל ומפריד אותם משאר אומות העולם, ומה שאני מנסה לעשות בספר, זה לשקף את האמת באוזני מי שעודו רוצה לשמוע אותה".

הרב נחמיה רוטנברג עם ספרו, גלאט קואוצ'רהרב נחמיה רוטנברג עם ספרו, גלאט קואוצ'ר

הטריגר שהביא אותו לכתוב את הספר – המאגד בתוכו 300 עמודים של מחקרים שורשיים שנעשו במשך שש שנים - היה הכאב העצום שחווה על כך שיהודים רבים בגולה, כלל אינם מבינים את משמעות היותם יהודים. "אני פוגש לא מעט אנשים איכותיים עם ראש על הכתפיים, חלקם סטודנטים יהודים וישראליים שלומדים באירופה, ובשיחות עומק עמם – בכל פעם מחדש, כואב לי לראות עד היכן מגעת ידה הגדולה של הבורות שלהם, בכל מה שקשור ליהדות".

לדברי הרב, מלבד העובדה שהרוב המוחץ כלל אינו מבין מה משמעות היותו יהודי, גם אלו שכן מצליחים להבין משהו – עדיין מתקשים להודות בעובדה ש'עם ישראל, קודשא בריך הוא ואורייתא – חד הם', וזאת מבלי להזכיר ולהרחיב את היריעה על אחוזי ההתבוללות מרקיעי השחקים שישנם בקרב צעירים אלו. "הספר הזה הוא הוכחה ניצחת לאבן היקרה הזו שיש לכל יהודי ויהודי בתוכו, לכן היה חשוב לי כל כך לפרסם אותו. וברוך ה', כבר זכינו שרבים וטובים יעלו על דרך המלך, לאחר קריאתו".

אלא שלא רק יהודים הצליח ספרו לסקרן – מסתבר שבסין לבדה, נמכר הספר במאות, אולי כבר באלפי עותקים - ביקוש שרק הולך וגובר. על השאלה כיצד זה יכול להיות משיב הרב כי "תתפלאי לשמוע, אבל הסינים די מתעניינים בנושא. לא מעט פניות מאנשי עסקים סיניים, מגיעות אליי - רבים מהם שואפים לפצח את החידה האנושית הזו שנקראת 'המוח היהודי'. גם הם מבינים שיש בנו משהו 'אחר', שונה ממה שהם מכירים".

מטרת הדור הזה: " לשאת את הלפיד ולהעבירו לדור הבא"

ואם לרגע חשבנו לעצמנו שבזאת מסתיימת ההשתדלות שלו בהשבת לבבות תועים אל אביהם שבשמיים - הרי שטעות בידנו: מלבד העובדה שעד כה חיבר הרב רוטנברג שלושה ספרים: 'למה יהודים מצליחים', 'גלאט קאוצ'ר – אמנות ההנאה וההצלחה', ו - 'הלכות שבת – שבת היום' - כיום הוא שוקד על עשייה לא פחות מאתגרת.

"במסגרת עיסוקי בזיכוי הרבים, הבנתי שישנו צמא גדול מאוד בקרב הציבור שאינו שומר תורה ומצוות, ושהוא דווקא כמה לכך שידברו איתו ויסבירו לו – אולם, דבר נוסף שהבנתי הוא, שזה מוכרח להיות בדרך שלו, ולפי מה שהוא מסוגל להכיל. כך למעשה נולד האתגר הבא שלי: סרט הוליוודי שיהפוך את הספר 'למה יהודים מצליחים', לעלילה של ממש.

"הסרט נכתב על סמך נתונים שאספתי במשך שנים, והוא שוזר בתוכו מסרים חריפים מאד ליהודים", אומר הרב ומוסיף כי למרות הקשיים להוציא את הרעיון מן הכח אל הפועל, "ברוך ה', יש כבר שחקנים ואפילו תסריט מוכן עם תקציב ענק – שהושג, בחסדי שמיים מרובים, מקרנות שונות".

הרב נחמיה רוטנברג עם ספרו, למה יהודים מצליחיםהרב נחמיה רוטנברג עם ספרו, למה יהודים מצליחים

נדמה שספר/סרט כזה - על כל יתרונותיו, עלול להתסיס נגדנו, אף יותר. מה דעתך ?

הרב מחייך. "כמי שחקר את נושא האנטישמיות לעומקו, ואני גם מסביר את זה בספרי - בתת נושא ששמו 'איך גויים מסתכלים על יהודים' - אני יכול להבטיח לך שאנטישמיות זה לא דבר שתלוי במעשים שלנו. אחרי סקר ארוך טווח והיוועצות בגדולי ישראל, תשובתי לאנטישמיות היא שאמנם יהודי לא צריך להתגרות בגוי, אך לתלות את האנטישמיות בסיבות מסיבות שונות – זו טעות מיסודה. עובדה שבכל מצב שהיהודים חיו בין הגויים – שנאו אותם. וזו האמת לאמיתה".

עד כה, הציל הרב לא מעט צעירים יהודים - מקשירת אי אלו קשרים שהשתיקה יפה להם, עם גויים. אך נושא ההתבוללות עדיין מפעם בו, עדיין מציק ומכאיב. "מדהים אותי שהרבה הורים מישראל שאינם שומרים תורה ומצוות, מתקשרים אליי ושוטחים את בעייתם באוזני: 'שמע תעשה לי טובה. הבן שלי יוצא עם גויה, תוציא אותו מזה'".

ואיך אתה מגיב?

"האמת? תמיד מעניין אותי לדעת האם זה באמת מפריע, או שזה רק חיצוני להם. אז, אני מנסה למשוך את החבל לכיוון שלהם. 'מה הבעיה בזה שהיא גויה', אני שואל אותם, 'אז יהיו לך נכדים שידברו גרמנית או צרפתית'. נו, אז מה בכך?'

"אלא שפתאום, את רואה את היהודי הכי רחוק מתורה ומצוות – מדבר איתך, כמו איזה רב. 'מה פתאום, לא יקום ולא יהיה. למשפחה שלנו ייכנסו רק יהודים'. מה זה אומר? שבכל יהודי יש נקודה פנימית טהורה של אמונה, ששום דבר לא יכול לפגוע בה".

 

תגיות:גאווה יהודיתזהות יהודיתהתבוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה