חדשות בארץ

חיילי צה"ל האכילו ילדים פלסטינים

הם ניגשו למחסום ואמרו שהם רעבים. החיילים בתגובה, ארזו להם ארוחת צהריים

אא

שני ילדים פלסטינים הגיעו אתמול (ראשון) למוצב חיילי צנחנים בחברון, וביקשו מהחיילים אוכל. "אנחנו רעבים, אין לנו אוכל בבית אנחנו מחפשים בפחים מה לאכול", הם אמרו, והחיילים ריחמו על השניים וארזו להם לחם, חומוס, פירות, ירקות, ממתקים ואף קציצות מבושלות שהיו להם במוצב. חלק מהאוכל - היה אמור להיות ארוחת הצהריים שלהם עצמם. "לא יכולנו לתת לילדים לחפש אוכל בפחים", אומר רב"ט אורן, ולאחר התייעצות קצרה עם חייליו, נארזה השקית.


אחת התופעות הקשות עמן מתמודד צה"ל, היא ניסיון הפלסטינים להוציא אותו כצבא לא מוסרי שפוגע בילדים. מלחמת ההסברה פועלת רבות לרעת כוחות הביטחון הישראלי. קצת לפני האירוע עם הילדים, התרחש במקום אירוע זריקת אבנים. רב"ט אורן כתב בדף הפייסבוק שלו: "כאשר פרקנו מהפילבוקס על מנת לפזר את ההמון שהמשיך בזריקת אבנים מסיבית לעברנו, הכנתי לירי את אחד מהאמצעים לפיזור הפגנות שברשותנו. באותם רגעים הסמל שלי הבחין בילדה קטנה שעמדה מחוץ לביתה וחצצה בינינו לבין הפורעים. הוא אומר לי לחדול ירי ואני לא יורה עד שווידאנו שהילדה במקום בטוח בתוך ביתה. בזמן הזה היינו חשופים מול זורקי האבנים וחטפנו הרבה וחזק, אך בשום שלב לא העלנו בדעתנו לעשות שום דבר כל עוד ילדים חפים מפשע עלולים להיפגע".
"בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו בארץ או בעולם שמדבר בגנות צה"ל ושאנחנו צבא לא מוסרי, אתם מוזמים להפנות אותו אליי".
באוגדת איו"ש אומרים שמדובר ביוזמה אישית של החיילים. פעמים רבות הפלסטינים משתמשים בילדים על מנת לנגח חיילים ולגרום להם להציק לילדים, ואז הם משתמשים בחומר נגדם.

תגיות:פלסטיניםחברוןאינתיפאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה