חדשות בארץ

סופית: הפלסטינים לאו"ם; נסיגה ישראלית תוך שנה

ירדן הגישה עבורם את ההצעה, שזכתה לכינוי "צעד תוקפני", מצד שר החוץ הישראלי. ארה"ב תטיל וטו על הצעה חד צדדית

אא

באופן רשמי וסופי, לאחר דחיות חוזרות ונשנות, התלבטויות ואיומים, הגישו הפלסטינים למועצת הביטחון של האו"ם, הצעת סיום הסכסוך ישראלי-פלסטיני, על אף העובדה שאינם מתכוונים ללחוץ לקיום הצבעה דחופה. שגריר הרשות באו"ם, ריאד מנסור, אמר כי ירדן היא זו שהגישה את ההצעה בשם הפלסטינים. "איננו סוגרים את הדלת בפני משא ומתן עתידי עם כל שותפינו, כולל אירופה וארה"ב", אמר מנסור.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בהצעה נכלל הסכם לנסיגה הדרגתית של כוחות ביטחון ישראליים, שתסתיים לכל המאוחר בסו שנת 2017. בניגוד להבטחות הקודמות מצד הפלסטינים להגשת הצעה דומה, הם לא טרחו ליזום מהלך כלשהו שיקרב את ההחלטה באו"ם. גם עכשיו הם מעדיפים שההצבעות לא יחלו לפני תחילת שנת 2015, בעיקר משום שהם בונים על הצטרפותן של חמש חברות זמניות חדשות למועצת הביטחון, שיעזרו להם ליצור רוב. בין המדינות, ונצואלה ומלזיה.

נסיגה תוך שנה (צילום: פלאש 90) נסיגה תוך שנה (צילום: פלאש 90)

ארה"ב מבחינתה מתנגדת לכל מהלך חד צדדי בנושא, ופועלת למנוע את ההצבעה משום שההחלטה, לטענתם, אינה מאוזנת. ביום שלישי רמזה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, כי ארצה תטיל וטו על כל הצעה ל"קץ הכיבוש" שתעלה להצבעה במועצת הביטחון. היא הבהירה כי ארה"ב מוכנה לבחון כל הצעה לגופה, "אבל מתנגדת לקבוע מראש את סיום התהליך". בנוסף, מבהיר ג'ון קרי, תקופת הבחירות בישראל אינה הזמן המתאים לתהליך כזה מצד הפלסטינים.

אביגדור ליברמן, שר החוץ, כינה את המהלך "צעד תוקפני". הוא אמר שאבו מאזן מחפש רק לנגח את ישראל, וגם לא להביא תועלת לפלסטינים. קרא למועצת הביטחון לדאוג לאזרחי העולם המתמודדים מול טרור רצחני, ולא להשחית זמן על גימיקים של הפלסטינים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה