חדשות בעולם

ג'יהאדיסט השתלט על בית קפה בסידני

בוקר שהחל בבית קפה באוסטרליה, הפך לסיוט. ג'יהאדיסט חמוש השתלט על המקום ולקח עשרות בני ערובה. המניע לא ברור

אא

מאז שעות הלילה מחזיק פעיל ג'יהאד חמוש בעשרות בני ערובה בבית קפה "לינדט" בכיכר מרטין שבמרכז רובע העסקים בעיר בסידני שבאוסטרליה. האירוע החל בשעות הבוקר לפי שעון אוסטרליה, בשעה 9:45. עדי ראייה דיווחו על אדם חמוש שנכנס לבית הקפה. תחילה חשדו שמדובר בשוד, אך כרגע לא ברור האם יש חוטף אחד או יותר, בתוך בית הקפה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

חמישה מבני הערובה, אחד מהם עובד בית הקפה, הצליחו לברוח דרך דלת צדדית, וקיבלו חיפוי משטרתי. המשטרה הצליחה ליצור קשר עם החוטף. מאות שוטרים ובהם לוחמי יחידות מיוחדות מקיפים את המקום.

המניע לא ברור (אילוסטרציה: shutterstock)המניע לא ברור (אילוסטרציה: shutterstock)

שדר רדיו אוסטרלי מפורסם, ריי האדלי, סיפר שאחד מבני הערובה הוכרח על ידי אחד החוטפים לעלות קשר לשידור ברדיו, אך השדר סירב. "לא הייתי מרשה שהמאזינים שלי ישמעו אותו", אמר האדלי. "אין לי כישורים במשא ומתן על חטופים. גם מפקד המשטרה המקומית הסכים איתי שאסור לי לתת לבן הערובה לדבר ברדיו".

אזרחי אוסטרליה נדרשו לשמור על זהירות, לאחר שהתפרסמו ידיעות שונות על אפשרויות של מפגעים נוספים ברחבי המדינה. המניע לאירוע לא ברור. בצילומים שהתפרסמו מהאירוע, נראו שלושה גברים ואישה. שניים מהם אולצו לתלות דגל שמזכיר את דגל דאעש. כלי תקשורת באוסטרליה הדגישו כי הדגל אינו הסמל של דאעש, אולם הם לא שוללים אפשרות שאנשי הארגון מעורבים. על הדגל שנראה בחלון כתובה הייתה הכרזת האמונה האיסלאמית: "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד הוא שליחו".

ראש הממשלה, טוני אבוט, כינס את הקבינט לישיבת חירום בעקבות התקרית, ובהמשך ערך מסיבת עיתונאים שבה הצהיר: "איננו יודעים מה המניע של החוטף, אנחנו לא יודעים אם זה פוליטי, אף שיש סימנים המצביעים על כך. תפילותינו ומחשבותינו מוקדשות לאנשים שבתוך בית הקפה. אין דבר יותר מפחיד מאשר להיות לכוד במצב כזה, ולבנו יוצא אליהם".

אזרחים אמריקנים נדרשו לזהירות יתר, והשגרירות פונתה מאנשים.

 

תגיות:ארגון טרורארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה