חדשות בארץ

מבצע חטיפות של משטרת ישראל

הם נוסעים באזורי טרמפיאדות הומות, ומעלים חיילים שהניפו אצבע. רק בתוך הרכב הם מזדהים כשוטרים, והחייל נשלח למשפט. מלחמה בתופעת הטרמפים

אא

"מבצע חטיפות" של המשטרה הצבאית מנסה להילחם בתופעת החיילים שעולים על טרמפים, במטרה להגיע לביתם או לבסיס. ערוץ 2 התלווה ליום עבודתם של שוטרים סמויים במבצע החטיפות, וגילה בזמן אמת כיצד נעצר חייל, לאחר שעלה על טרמפ ומסר פרטים על הבסיס שבו הוא משרת.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אל הדרך יוצאים מפקד המשימה - שהוא איש קבע, שלושה חיילים, שאחד מהם נהג ושניים נוספים הם נוסעים מדומים. בדרכם הם עוברים בטרמפיאדות המרכזיות, בהן בוצעו פיגועים שונים וכן אירוע החטיפה בגוש עציון.

מונעים חטיפות (ארכיון: פלאש 90) מונעים חטיפות (ארכיון: פלאש 90)

בסרטון התיעוד, נראה חייל עולה על טרמפ באזור יו"ש, כשהוא נדחק על הספסל בין שני נוסעים נוספים, המדומים. בתוך הרכב מתפתחת שיחה, והחייל אינו חוסך בפרטים על הבסיס בו הוא משרת, וכמה חיילים משרתים בו, בניגוד מפורש לפקודות ביטחון מידע.

בפועל, אם החייל רק הניף את אצבעו, הוא כבר מואשם בניסיון לעלות על טרמפ ונשלח להישפט אצל קצין בדרגת תת-אלוף. מדובר בעבירה המשמעתית החמורה ביותר בצה"ל, על פי המשטרה הצבאית.

כמה מאות מטרים לאחר תחילת הנסיעה, הם שולפים תעודות מזהות, אומרים לו שהם משטרה צבאית, ומפנים לעברו את השאלה, מדוע עלית על טרמפ. המבצע נמשך בדרך כלל כ-12 שעות ומתקיים אחת לחודש. עשרות חיילים נתפסו בשיטה זו.

בשנים האחרונות נרשמה ירידה בעלייה על טרמפים מצד חיילים בכל הארץ. על פי נתוני הצבא, בשנת 2011 ניתנו 376 דו"חות בגין עבירה זו, ב-2012 - 218 דו"חות, ב-2013 - 193 דו"חות, ובשנת 2014 עד כה: 142 דו"חות. מדובר בירידה של 27% לעומת השנה שעברה. בצבא מסבירים את הירידה במודעות מצד חיילים, מעורבות מפקדים והרתעה בעקבות המבצעים.

תגיות:חטיפהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה