חדשות בארץ

תלונה נגד דוברי שרים שעבדו בשבת

הם שלחו הודעות לעיתונות בעיצומה של השבת, וכעת התנועה למדינה יהודית דורשת להעמידם לדין משמעתי. בין הטענות: מסיבת עיתונאים של לפיד, ומסרון משר הביטחון

אא

תלונה רשמית הוגשה נגד חמישה דוברי משרדי ממשלה, בדרישה להעמידם לדין משמעתי, זאת בעקבות הפצת הודעות דוברות לעיתונאים במהלך השבת, בניגוד להוראות התקשי"ר. החמישה, דוברים בהווה ובעבר, הם נוי אלרואי, אייל בסון, רן ליאור, עופר הראל ואור דורון.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

במכתב ששלח עו"ד אורי ישראל פז, בשם התנועה למדינה יהודית, ארגון משפטי הפועל לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, לנציב שירות המדינה משה דיין, כתב פז: "לא הייתה כל דחיפות עניינית סבירה למשלוח ההודעות לעיתונות שחמישה דוברים רשמיים אלה שיגרו לכלי התקשורת דווקא בעיצומה של מנוחת השבת של הכתבים, ואלה יכלו להתפרסם גם במוצאי שבת. אין מדובר בפיקוח נפש, וכידוע שום 'מלחמת יום כיפור' לא פרצה בתקופה האחרונה באזורנו".

מסיבת עיתונאים בשבת (צילום ארכיון: פלאש 90) מסיבת עיתונאים בשבת (צילום ארכיון: פלאש 90)

בתור דוגמאות הביא פז את מסיבת העיתונאים המפורסמת של שר האוצר, יאיר לפיד, שלא המתין לצאת השבת, וכינס מסיבת עיתונאים שלא הצדיקה את הדחיפות. והשניה, מסרון שהפיץ דובר שר הביטחון, בעיצומה של סעודת ליל שבת, על מינויו של אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל.

יצוין כי הוראות התקשי"ר אוסרות על פעילות משרדי ממשלה בימי שבתון. דיין דחה את פנייתה של התנועה למדינה יהודית, שביקשה רענון הוראות. הוא אמר כי לא ידוע לו על כשל מיוחד בעניין.

תגיות:שבתיאיר לפידחילול שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה