חדשות בעולם

עיתון ביפן התנצל על פרסומת אנטישמית

סופר שפרסם את ספרו בעיתון, טוען שהשואה היא פיקציה, שישראל אשמה באסון התאומים, ושארה"ב גרמה לצונאמי ביפן. המערכת התנצלה

אא

בעקבות פרסומים אנטישמים, נאלץ עיתון שמרני ביפן, "סנקיי שימבון", להתנצל בפני הקוראים. מדובר בפרסומת לספריו של סופר בשם ריצ'רד קושימיזו, הטוען כי היהודים הם העומדים מאחורי רעש האדמה האדיר והצונאמי שחוללו לפני שלוש שנים את אחד האסונות הגדולים שידעה יפן בעת המודרנית, וכן מאשים את ישראל באחריות למתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001 בארה"ב. בנוסף, טוען הסופר, כי השואה היא פיקציה שנועדה להקים את מדינת היהודים.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

על אף העובדה שהסופר קושימיזו אינו דמות מוכרת במיוחד ביפן, הוא מואשם בניצול עמודי הפרסומת בעיתון, לטענה נגד ארה"ב, כאילו היא "מדינה דיקטטורית יהודית", שהפעילה פצצת אטום מתחת לפני המים - בלב האוקיינוס, כדי ליצור במכוון רעש אדמה וצונאמי וכך להחריב את הכלכלה היפנית ולהגן על הדולר. מדובר באחד הרעשים העוצמתיים בעולם, 9 בסולם ריכטר, שגרם במרץ 2011 לאסון גרעיני בפוקושימה, ול-18 אלף הרוגים ונעדרים.

אשמים באסון התאומים (צילום: פלאש 90) אשמים באסון התאומים (צילום: פלאש 90)

"מצער מאוד שמודעה עם התוכן הזה פורסמה בעיתון שלנו, ואנחנו שולחים התנצלות כנה לקוראים שלנו ולקהילה היהודית", מסר נשיא העיתון "סנקיי", טקמיצו קומסקה, בהודעה מיוחדת שפרסם. "ברור שהיה תקלה בבחינת הפרסומות על-ידינו", הוסיף, והבהיר כי מדובר בעיתון מקומי בן 5,000 עותקים בלבד.

תגיות:אנטשימיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה