חדשות בארץ

ספירה לאחור: עוד 105 יום בחירות לכנסת ה- 20

אם ההצעה תאושר בקריאה שניה ושלישית, נמצא את עצמנו הולכים אל הקלפי בעוד כשלושה חודשים. התאריך המסתמן: כו' באדר, 17 במרץ למניינם

אא

מליאת הכנסת תצביע היום (רביעי) בקריאה טרומית, על הצעות שונות שהוגשו לפיזור הכנסת, זאת לאחר שראש הממשלה ושר האוצר לא הגיעו להסכמים ביניהם. שרי 'יש עתיד' הגישו את התפטרותם מהכנסת, ועזיבתם לאופוזיציה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לאחר ההצבעות, ייפגשו יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, וראשי הסיעות השונות בלשכתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין - לתיאום תאריך בחירות שיהיה מוסכם על כולם. התאריך המסתמן: 17 במרץ.

הולכים לבחירות. ראש הממשלה <a class=בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90) " src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/1055.jpg">הולכים לבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

"צריך לקיים בחירות מהירות ולהקים ממשלה חזקה ומאוחדת, ולצורך כך צריך מפלגת שלטון גדולה", אמר אמש ראש הממשלה נתניהו.

את הבחירות אפשר לקיים בתוך 90 יום מרגע בו מאושרת הצעה לפיזור הכנסת. גורמים בכנסת מעריכים כי כבר ביום שני הקרוב תושלם מלאכת החקיקה בנושא.

ועדת הבחירות תבקש לקיים את הבחירות עד 120 יום מרגע שתושלם החקיקה, "על מנת להיערך כראוי", אומרת מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס. על פי פנקס הבוחרים המעודכן, מספר בעלי זכות הבחירה בבחירות לכנסת ה-20 יעמוד על 5,830,000. מספר הקלפיות שיפתחו ביום הבחירות יהיו 10,400.

תקציב הבחירות מוערך בסכום של כ-260 מיליון ₪. בועדת הבחירות המרכזית מכינים כעת את הצעת התקציב המעודכנת ומבקשים להביאה לאישור ועדת הכספים של הכנסת בהקדם האפשרי.

יש גם כאלו שלא ממהרים לצאת לדרך, שכן קרו מקרים בעבר שחוק הבחירות עבר בקריאה טרומית, אולם לא אושר בקריאה שניה ושלישית.

תגיות:בחירותיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה