חדשות בארץ

גזענות חרדית? ומה תגידו על גל"צ?

קחו רשימת שמות אשכנזים ושימו אותם בשני מקומות: כיתת סמינר חרדי, ותחנת רדיו גלי צה"ל. מי יקבל אייטם על גזענות?

אא

מדוע זעם הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים, לאחר שבחדשות התפרסמה הידיעה על סגירת הסמינר "זלזניק", שנפתח בתחילת השנה בעיר החרדית אלעד?

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לטענת בן חיים, מבקרי התנהלות המוסד שלכאורה הפלה בין עדות, עשו זאת משום שקל להתנגח בחרדים, תוך התעלמות מוחלטת מהמצב באוכלוסייה החילונית. בדף הפייסבוק שלו, תוקף בן חיים את המבקרים החד צדדיים:

"גיבורים על חרדים גזענים. בואו נראה אתכם על גלצ". פותח בן חיים. "אז סוגרים שלוחה חרדית-אשכנזית בבית ספר חרדי לבנות, בגלל הדרת מזרחיות ומתעלמים מהדרת המזרחים בישראל החילונית, הרשמית בעלת המשאבים, מחלקת ההון ומעצבת התודעה והסטריאוטיפ".

"צריך להעיר גם לנשיא רובי רבלין: לא מדובר על סיפור היסטורי שפעם היה, אלא על חלוקת פריביליגיות מעוותת שמתרחשת כאן ועכשיו".

כדי לתת משנה תוקף לדבריו, הביא בן חיים את לוח השידורים של גל"צ, משש בבוקר עד שש בערב. "12 שעות שידור, מתוכן 2 חצאי שעות מזרחיות. 1 מתוך 12!! אבל מה לעומת כיתה חרדית באלעד..."

גלי צה"ל (צילום ארכיון: פלאש 90) גלי צה"ל (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר שהוא מפרט את שמות השדרים, מסיים בן חיים, "עכשיו תדמיינו שזו רשימת שמות תלמידים בבית ספר חרדי ותקבלו אייטמים בתקשורת על גזענות החרדים...". 

תגיות:תקשורת מסיתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה