חדשות בארץ

פתרון למשבר המים? כך מייצרים מים מאוויר

משבר המים מחריף ומאיים על כדור הארץ, ובישראל יש מי שפיתח רעיון שעשוי להיות פיתרון: Water Gen - הפקת מים מאוויר

אא

אין זה סוד כי משבר המים העולמי מחריף. כ-80% מאוכלוסיית העולם חיים כיום באזורים עם מצוקת מים. לפי נתונים שפירסם מגזין Nature, מחלות שעוברות במים הם גורם המוות העיקרי על פני כדור הארץ. הביקוש העולמי למים, הן לשימושים תעשייתיים והן לצריכה ביתית, יגדל עד 2050 במאות אחוזים, לפי תחזית ה-OECD, והעולם יהיה במשבר.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אך לצד כל התחזית השחורה והמעיקה, נראה שיש כאלו שמצאו פיתרון יצירתי להפליא, שעשוי להציל אותנו מהאימה: Water Gen - פיתוח ישראלי של אריה כוכבי, שיצא לפועל כבר בשנת 2009 - אולם לא יצא בקול רעש גדול. מדובר בייצור מי שתיה מאוויר. בצה"ל, מסתבר, כבר הבינו שהוא אחד הפיתרונות הטובים ביותר עבורם.

הפיתוח של כוכבי זיכה אותו בתואר "אחד מ-100 המוחות המובילים בעולם השנה", שניתן לאנשים בעלי שם, ביניהם מפתחי התרופה לאבולה. המכשירים שפיתחה החברה מייצרים במהירות, ביעילות ובזול כמות גדולה של מי שתייה נקיים מהאוויר וממים מזוהמים, כמעט בכל אקלים ותוך שימוש מינימלי באנרגיה וחשמל. החברה ייעדה את פעילותה במקור לשימושים צבאיים, אולם במבט לעתיד, שכלול של הטכנולוגיה המהפכנית הזאת יוכל, כאמור, לסייע גם בפיתרון משבר המים.

בראיון ל'דה מרקר' אומר כוכבי, כי התהליך שבו אוויר נהפך למים - אינו חדש בתעשייה, אלא קיים במערכות שונות כמו מייבשי כביסה ומזגנים, אלא שהם הצליחו לייעל את התהליך לרמה מעשית הרבה יותר. "אנחנו מספקים פי עשרה יותר מים על אותה יחידת קילו־וואט, ופי חמישה מכל מכשיר דומה שהיה אי פעם בעולם. היעילות היא מה שהופכת את זה לפתרון אמיתי".

"מהות הרעיון של Water Gen הוא עיבוי אדי מים מהאוויר, והאנרגיה יכולה להגיע מגנרטור ייעודי או כאנרגיה חשמלית מכל מקור שהוא. אמר בכתבה פרופסור דניאל רוזנפלד, מהמכון למדעי כדור הארץ באוניברסיטה העברית, מומחה למערכות משקעים ומערכת האקלים. "להערכתי, יש כאן פוטנציאל גדול לשימושים אזרחיים. אם Water Gen תדע להוביל את היישום בשוק העולמי נכון לה עתיד גדול, ולעת עתה נראה שהיא הולכת בכיוון הזה".

תגיות:טכנולוגיהכדור הארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה