חדשות בארץ

ההכרעה: פיתרון למשבר או בחירות?

לאחר נתק מוחלט בין שר האוצר לבין ראש הממשלה, יתקיימו היום פגישות לאורך היום, בסיומן נדע, האם יש פיתרון למשבר בקואליציה, או שיוכרזו בחירות?

אא

בסיומו של היום (שני) אמורה להיות מוכרעת הסוגיה העיקרית שמסעירה את הזירה הפוליטית. פיתרון למשבר בקואליציה, או בחירות? לאחר חודש של ניתוק מגעים טוטאלי בין ראש הממשלה לשר האוצר, יקיימו היום השניים פגישה ראשונה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

שורת מחלוקות, שעיקרה התקציב, חוק ההסדרים, וחוק מע"מ 0, הם אלו שהובילו לנתק בין נתניהו ללפיד. את הפגישה יזם ראש הממשלה. בסיום מרתון פגישות שיימשך לאורך היום, נדע האם תפוזר הכנסת ויוכרזו בחירות כלליות חדשות.

ראש הממשלה <a class=בנימין נתניהו (צילום:פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/26.jpg">ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום:פלאש 90)

מקורבים ללפיד טוענים שהוא אינו חפץ בבחירות, אולם אינם פוסלים את האפשרות. "הוא לא ייתן יד לעיכוב תקציב המדינה שלא מעלה מסים, שמוסיף מיליארדים למשרדים החברתיים, ומחזק את השכבות החלשות ואת מעמד הביניים בישראל, בשביל צרכים פוליטיים וכניעה לחברי מרכז ליכוד ולקבוצות אינטרסים בחברה הישראלית", אומרים בסביבת לפיד.

ישנם פיתרונות, אפשר להמשיך לתפקד בממשרה על הצד הטוב ביותר, אולם לא במחיר פגיעה באזרחי ישראל. בקואליציה טוענים שראש הממשלה חושש מבחירות, שכן מצבו בסקרים אינו מזהיר בתקופה זו, ולא בטוח שישאר בתפקיד, אם יתקיימו בחירות.

בליכוד מצדם הבהירו, כי יתנו הזדמנות אחרונה להגיע להבנות לפני שתתקבל החלטה על בחירות. "ראש הממשלה באמת לא החליט סופית שהוא מעוניין בבחירות", אומרים מקורביו. "הוא שוקל את זה, אבל לא קיבל החלטה. מרגע שהסיעות החרדיות התחייבו שלא תהיה קואליציה חלופית, והנושא הזה ירד מהפרק, נותרו שתי אופציות על השולחן: ללמוד לעבוד ביחד - או ללכת לבחירות. לראש הממשלה גם חשוב להראות לעם שהוא מיצה את כל אפשרויות ההידברות לפני שהולכים לבחירות. אפשר להמשיך לעבוד יחד, אבל כפי שלפיד התנהל בשבועות האחרונים, נראה שדווקא הוא אינו מעוניין בכך".

תגיות:בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה