חדשות בארץ

מתפללים בקבר דוד: כך ניצלנו ממות

הרב יוסף ברגר, מרבני קבר דוד ובן האדמו"ר ממישקולץ, משחזר את התקיפה האלימה שחוו מתפללים באזור הקבר, יום אחרי הטבח בהר נוף

אא

יום לאחר הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, יצא הרב יוסף ברגר, מרבני קבר דוד המלך בירושלים, לשדה הסמוך לקבר, אליו הוא מגיע מדי שבוע עם קבוצת אנשים, ולפעמים גם יותר, ונתקל בחבורת בריונים ערבים נוצרים, שבאו מולם עם מוטות ברזל במטרה לפגוע בהם. בראיון לערוץ 7 שחזר הרב ברגר, בנו של האדמו"ר ממישקולץ, את התקיפה המפחידה שעברו.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"כשראיתי את המראות הקשים והתמונות של יהודים מעוטרים בטלית ותפילין מתבוססים בדמם כאשר זדים צוררים מבני ישמעאל טבחו בהם ללא רחם, חשתי צורך דחוף ויצאתי מביתי ברמת שלמה לקבר דוד. בדרך חשנו תחושה מתוחה ברחובות ירושלים. הגענו לשם והתפללנו מעומק הלב לקב"ה שיאמר למלאך המשחית די, אנחנו רוצים גאולה ופתרון אמתי לעם ישראל, שיבוא מלך צדיק וקדוש שיגאל את עם ישראל" ממשיך הרב ברגר ומספר כי אל התפילה שלו הצטרפו עוד ועוד "אנשים נשים וטף ששמעו את התפילות".

קבר דוד. משחזרים את הנס (אילוסטרציה: פלאש 90) קבר דוד. משחזרים את הנס (אילוסטרציה: פלאש 90)

"לפתע שמענו קולות של נשים שעמדו מאחורינו בזעקה 'הצילו', 'יש כאן ערבים', 'רוצים להרוג אותנו'. נדהמנו לראות קבוצה של בריונים עם מוטות ברזל, אבנים ומקלות רצים לקראתנו מכיוון המנזרים שמסביב. מיד נסנו לכל עבר וצעקנו 'מה אתם רוצים מאיתנו'. הם התקרבו לעברנו וזרקו לעברנו את המוטות והאבנים. הפחד היה מאוד גדול. המראות שראינו כמה שעות קודם לכן חזרו אלינו בצורה חיה".

שוטרים וחיילי יס"מ שהוזעקו למקום, כיתרו את אזור קבר דוד, והצילו את אנשי החבורה. אלו מבין הפורעים שלא הצליחו לברוח, נתפסו ונאזקו על ידי כוחות הביטחון, שהחלו בתחקור מידי של האירוע. הרב ברגר הודה למשטרה שפעלה באופן יוצא דופן וכן לכוחות הצלה שחשו למקום.

"מזמן שמעתי מהרבה אנשים שמגיעים להתפלל בשדה שפורעים מגיעים מהמנזר הסמוך ומאיימים עליהם במוטות ובאבנים" - אמר הרב ברגר. "לא האמנתי עד שראיתי במו עיני".

"אין לנו אלא לבקש מעם ישראל לבוא אל המקום הזה שעליו כתב דוד המלך שבו תצמח קרן דוד ומשם יבוא מלך המשיח שאליו אנחנו מצפים. מי שמתבונן מבין שהגענו לרגע הנורא שבו אנחנו רואים את הדברים הנוראים שחז"ל ניבאו לנו בימי עקבתא דמשיחא, וציינו סימנים מחרידים של התדרדרות ערכית ומוסרית שתהיה לפני הגאולה".

תגיות:קבר דודמחבליםערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה