כך מנעתי פגיעה ברב עובדיה יוסף

הוא נולד לאב שנחשב לאחד ממייסדי תנועת הטרור חמאס, אבל מרד באלימות, הפך למשת"פ של השב"כ, וסייע ללכידת מחבל שעשה את דרכו לאירוע המוני שבו השתתף הרב עובדיה יוסף. בראיון ל"ליל שישי אקטואלי" חוזה מסעב חסן יוסף חליל את קריסת האסלאם

אא
מסעב חסן יוסף חליל (33) נולד למשפחה מוסלמית אדוקה, בנו הבכור של השייח חסן יוסף חליל, אחד ממייסדי תנועת חמאס. כדרך חינוכו, כבר בהיותו ילד נהג להשתתף בהפגנות וליידות אבנים ובקבוקי תבערה על חיילים ואזרחים ישראלים.
 
יש מי שראו בו את ממשיך דרכו של אביו, אבל מסעב חסן יוסף השתמש ברבות השנים באותו אומץ לב שכנראה ירש מבני משפחתו, אך בכיוון שונה לגמרי מהעתיד המזהיר שצפו לו במשפחה.
 
המהפך של חליל החל כשבשנת 96 נתפס על חשד להחזקת נשק, נשפט וישב בכלא הישראלי כשנתיים. או אז, בשל היותו בנו של דמות מפתח בחמאס, הוצע לו לשמש משת"פ של השב"כ. בתחילה סרב, אולם משהשתחרר מהכלא החל להתעניין בדתות, אשר הובילו אותו להבין כמה שנאה ואלימות יש בקוראן ובאסלאם. הוא הרגיש איך החמאס מנצל את סבלם של אזרחים וילדים חפים מפשע בשביל להשיג את מטרותיו, ולכן פיתח כלפיו שנאה עזה. בעקבות השינוי בהשקפת עולמו, מטעמים אידיאולוגיים, החליט לבסוף להיענות להצעת השב"כ, וכנגד כל הסיכויים שימש במשך כעשור אחד הסוכנים הגדולים והחשובים ביותר של השב"כ בתולדות ישראל. בשב"כ כינו אותו "הנסיך הירוק", "נסיך" - עקב היותו בנו של בכיר חמאס, ו"ירוק" - בשל צבע הדגל של חמאס.הוא נהג ללכת לפגישות חשאיות של אביו עם בכירים כמו ערפאת, ברגותי ואחרים, ואת המידע הרב והרגיש שאליו נחשף העביר לשב"כ שהשתמש בו כדי לחשוף חוליות טרור ומבוקשים רבים, ביניהם אביו בעצמו. הוא זכה להציל חיי אדם רבים מספור ולמנוע פיגועים רבים שתוכננו להתבצע בארץ. בין היתר, זכה לסכל ניסיון התנקשות בחייו של לא אחר מגדול הדור - הרב עובדיה יוסף. לפני כשבע שנים החליט לעזוב לחלוטין את האסלאם, ולפני כארבע שנים עבר לגור בארה"ב והפסיק לשמש סוכן של השב"כ.
 
לאחרונה ביקר בארץ וערך ראיון מיוחד במסגרת התכניתליל שישי אקטואלי, בו סיפר בגילוי לב על תפיסתו ועברו . בין היתר סיפר על כך שהאסלאם מבחינתו הוא שקר גמור שעתיד להימחק מן העולם בשלב זה או אחר, ודווקא ע"י המוסלמים עצמם. "אני מסתמך על כך שלדור הצעיר יש גישה למידע", הוא אומר, "כמה זמן יוכל האסלאם לשרוד כשחומות הבידוד נעלמו? היום עם האינטרנט והרשתות החברתיות כולנו יודעים שהאסלאם לא יכול להגן על עצמו יותר. הוא הגן על עצמו באמצעות חומות של בידוד במשך 1400 שנה. בזמנינו לאנשים יש גישה למידע... אין זה עניין של 10 שנים או 50 שנה. בנקודה מסוימת המוסלמים יבינו את מהות האסלאם, והמוסלמים עצמם יהיו אלה שיילחמו בו. זה יכול לקרות בשנה הבאה או בעוד 10 שנים, אבל בסוף זה יקרה...".
 
עוד הוא נשאל, כאדם שחי באופן תמידי בין שני עולמות, מה הוא חושב על יהודים שנפגשים עם שונאי ישראל, כמו המפגש המפורסם שהיה לפני מס שנים בין אחמדינגאד לקבוצת יהודים. "הם פגשו את אחמדינגאד, את מנהיגי החמאס וגם את ערפאת. אני אישית לא רואה תועלת בלהיפגש עם מישהו שלא רואה את השלום כדרך לעשיית צדק במזרח התיכון. לכן אני חושב שעליהם להיזהר מהאנשים שהם מתעסקים איתם, אני מקווה שזה מה שהם יבינו...".
 
בהמשך, לא היה יכול חליל להימנעמתיאור מניעת ההתנקשות בגדול הדור, הרב עובדיה יוסף שליט"א: "למיטב זיכרוני, לא ידעתי שהמטרה הייתה הרב עובדיה יוסף. סייעתי לאתר חמישה מחבלים מתאבדים, אחד מהם היה בדרך להפגנה או לאירוע שבו השתתף הרב עובדיה, והרב שימש כמטרה עבורו. עבורי כאדם שעסק בביטחון, בכנות לא עניין אותי מה הייתה המטרה. רוב הפעמים נודע לי על זהות המטרה של המחבל אחרי שסייעתי לעצור אותו, לפני שהצליח. נודע לי רק מאוחר יותר שאם המבצע של המחבל היה מצליח, הרב היה נפגע. אני שמח שהצלחנו לעצור אותו לפני כן. המאמץ לא היה רק שלי, הקרדיט לא מגיע רק לי אלא לאנשים רבים שפעלו בשטח, אבל זה היה כבוד עבורי להציל חיי אדם".
תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה