חדשות בארץ

דו"ח בסך 750 ש"ח על הנחת תפילין

הוא ביקש לזכות עוברים ושבים בהנחת תפילין, אולם פקח מטעם עיריית נתניה, קנס אותו ב-750 ש"ח. "בכל מדינה אחרת באירופה זה לא היה עובר בשתיקה, אז בישראל"?

אא

זה קרה בתחילת השבוע. אברך צעיר המשתייך לחסידות חב"ד בנתניה, לוי יצחק שוקרון שמו, נוהג לזכות את הרבים העוברים ברחוב, בהנחת תפילין, ללא תמורה או ממכר כלשהו. זיכוי הרבים כפשוטו. אלא שפקח מטעם העירייה, החליט לרשום לחובתו של שוקרון דו"ח בסך 730 שקלים.

חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.">מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הפקח, שכתב בדו"ח, שניתן לאחר אזהרות חוזרות, סירב להתעניין בסוג הפעילות בה עוסק שוקרון, והותיר את הקנס כפי שהוא.

 

הדבר עורר זעם לא רק בחב"ד, אלא בקרב יהודים רבים ברחבי הארץ, שהתפלאו לשמוע על סוג פעילות זו, שמתרחשת בישראל, וזוכה בתגובה לקנס כספי גבוה. "אנחנו ברוסיה"? שאלו בני הקהילה בעיר.

שוקי שיינפלד, איש עסקים תושב העיר בני ברק, שמע על המקרה ופרסם פוסט ברשת החברתית פייסבוק, שם הוא מבקש שיחברו בינו לבין השליח שקיבל את הדו"ח, משום שהוא רוצה לשלם אותו:

בעקבות הסערה שעורר המקרה, מסרה עיריית נתניה, שהיא משקיעה בפעילות דתית עשרות מיליוני שקלים, אם בהקמת בתי כנסת ומקוואות, מענים חינוכיים נרחבים, ובקיומם של אירועים תורניים מגוונים.

"גם נושא הנחת התפילין זכה למענה ראוי, והעירייה הקצתה לצורך פעילות מבורכת זו דוכן מסודר במקום מוסדר ומוסכם שיאפשר הנחת תפילין. על אף זאת, בעל הדוכן והאברכים מסתובבים בין בתי הקפה ובתי העסק השונים ופונים לעוברים ושבים, בניגוד למוסכם עימם ואנשים מתלוננים על מטרד. עיריית נתניה מקפידה על הסדר הציבורי ודואגת לרווחתם של התושבים ועל כן מקפידה לפעול כל אימת שיש הפרעה לציבור. האברך רשאי להגיש בקשה לביטול הדוח ובקשה להישפט. בקשה זו תיבחן על ידי התובע העירוני בהתאם לתנאים הקבועים לחוק ובהתאם להנחיות היועמ"ש".

בשיחה עם הידברות, שואל שוקרון בכאב: "אני רוצה לדעת מה הטעות פה, מה אסור לי לעשות? אם בן אדם זקן לא מצליח ללבוש ז'קט, אני יכול לעזור לו? אז אם בן אדם לא יודע להניח תפילין, מותר לי להציע לו עזרה?"

קיבל דוח (אילוסטרציה: פלאש 90) קיבל דוח (אילוסטרציה: פלאש 90)

ראש העיר הציעה בינתיים לבטל את הדו"ח, מה שטרם קרה, אך לשוקרון זה לא מספיק. "היא תבטל את הדו"ח? זה נקודתי. אני לא מרוצה מהביטול, אני לא צריך מתנה. מה שחשוב זה שתהיה הבנה שאין פה שום עבירה".

הוא מבקש להבהיר שלא נעשו מצדו דברים בכפייה, או בהפרעה לציבור. "להפך", הוא מדגיש. "היו אנשים שממש צעקו שם על הפקח שיתרחק ממני ושאין לו על מה לתת לי דו"ח ושזו חוצפה. אני ביקשתי מהם שיירגעו, כי הוא מצדו עושה את העבודה שלו. אבל אנחנו לא יכולים לקבל את זה. בתוך מדינת ישראל, קנס על פעילות שקשורה לדת"?

גם את הטענה על המטרד, מבקש שוקרון להפריך. "אנשים התייחסו מאוד יפה ברחוב, ולא אמרו אף פעם שאני מפריע. אם היו תלונות, אני רוצה לראות אותן בעיניים".

תגיות:הנחת תפיליןקנסחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה