חדשות בארץ

מהפכה חברתית? מוצרי יסוד בחמשה שקלים

הם מוכרים קפה, מאפה, סנדביצ'ים, חטיפי בריאות ועכשיו גם מוצרי סופרמרקט - בחמישה שקלים בלבד. "הקופה שלנו מכירה רק את הספרה חמש", אומר יו"ר קופיקס גיל אונגר. צרכנות נבונה

אא

"לפני שנה וחודש, כשיצאנו בהכרזה שנפתח 50 סניפים עד סוף 2014, ראיתי את מבטי הזלזול והסקפטיות שהביעו הקולגות שלך", אומר לי גיל אונגר, מיד לאחר שאני מציגה את עצמי. אונגר הוא יו"ר רשת קופיקס, שהקימה רשת בתי קפה חברתיים, שם נמכרים מוצרים במחיר אחיד של חמישה שקלים.

אז אחרי שמכרו קפה, מאפה, סנדביצ'ים וחטיפי בריאות במחיר המדובר, נראה שהם עוקפים מימין את ראש הממשלה ושר האוצר, שמנסים לבנות תוכנית כלכלית לרגל הבחירות הממשמשות ובאות, ומבטיחים לנו הוזלה במוצרי יסוד, לאחר שיסיימו לריב ביניהם, מי יעמוד מאחורי התוכנית. האם המצב הכלכלי שלנו באמת מקבל כזאת תקווה? גם אם יחול שיפור, זה יהיה טוב יותר מהמצב הנוכחי. מדובר בסופרמרקט בו יימכרו מוצרים בחמישה שקלים.

התחילו מקפה בחמישה שקלים (אילוסטרציה: shutterstock)התחילו מקפה בחמישה שקלים (אילוסטרציה: shutterstock)

אז מה, בממשלה זה לוקח שנים, ואתם שולפים שפן מהכובע?

"אצלנו זה 'נאה דורש נאה מקיים', אומר אונגר. ב"ה כולם מרוצים. גם הלקוחות וגם אנחנו, שמצליחים להרוויח כסף, ועדיין לספק סחורה במחירים שווים.

אנחנו עובדים למעלה משנה על הפרויקט של הסופר המדובר. מי שמכיר את אבי כץ (יזם הרשת – ש.ח) ואותי, יודע שיש לנו למעלה מחמשים שנות ניסיון במצטבר. אנחנו לא קמים בבוקר, מגרדים בשיער ויוצאים עם רעיון. על הרעיון הזה אנחנו עובדים עוד לפני שהקמנו את קופיקס".

אז לא מדובר ברכיבה על גל המחאה החברתית?

"ממש לא", מכחיש אונגר. "את כל המוצרים שלנו רכשנו כבר לפני קרוב לשנה מחברת 'נילסן'. אצלי בבית ישב צוות מדי שבוע בימי שלישי, וכבר כמעט חטף הרעלת קיבה מהמוצרים שנבדקו שוב ושוב.

אז איך זה באמת אמור לעבוד? אם בכל סופרמרקט של 30 סוגי טונה, בשמן, במים, בתיבול, בחריפות קלה, חזקה, בבודדים, באריזות, בקופיקס תמצאו שלושה סוגי אריזות בלבד.

"בניתוחים שעשינו, מצאנו ששלוש אריזות עושות את המחזור", אומר אונגר. טונה בשמן 180גר', במים 180 גר', ובשמן 108 גר'. אין טעם להחזיק כל כך הרבה סוגים".

יש חשש בקרב לקוחות שהמוצרים לא יהיו איכותיים בגלל המחיר הנמוך

"אם יש משהו שלמדנו דרך קופיקס", אומר אונגר, "זה שאת החיך אי אפשר לשקר. אם לא תמכור דברים טובים, אנשים לא יבואו אליך. תראי, ברור שמלכתחילה תמיד נעדיף את המותגים, כי במציאות, בן אדם מעדיף לשתות פחית קוקה קולה, ולא איזושהי פחית שיש עליה מדבקה לא מזוהה, וקוטג' של תנובה. אם נצליח להביא את הספקים של המותגים הגדולים לשתף איתנו פעולה, מה טוב. כולם ירוויחו. אם לא, נפנה למותגים פחות יוקרתיים ונחשבים, ואם צריך, נחשוב על ייבוא".

זה אומר שיש לחברות הגדולות אפשרות להוריד מחירים?

"באופי שלי אני לא אדם שנכנס לכיס של אף אחד, כך שלא אוכל לענות לך האם לכולם יש אפשרות להוזיל מחירים או לא", מבהיר אונגר. "אם הם רוצים לתת, אנחנו ניתן הלאה. דבר אחד ברור, לא נוכל לתת לאנשים דברים לא טעימים - כי הם לא יבואו אלינו".

טענה נוספת ששמעתי: מן הסתם האריזות יהיו קטנות מהרגיל

"ייתכן מאוד שאת צודקת", אונגר מצליח להפתיע אותי. "אולי האריזה תהיה קטנה יותר. למשל, מוצר מסוים שאריזתו בכל מקום תהיה חצי קילו, אצלנו היא תהיה 300 גרם. אבל מי אמר שחייבים לקנות אריזה של 48 גלילי נייר? מה עם כאלו שרוצים לקנות רק 4-6 גלילי נייר? אני אהיה המחסן שלהם, ואלי הם ירדו כמה פעמים בשבוע, ויערכו קניות קטנות. בכל אירופה נוהגים כך. ישראל היא המקום היחיד שמוכרים בה שמפו באריזות של 700 מ"ל, ואני לא רוצה לחשוב מה קורה אם זה נפל על הרגל של התינוק".

אז אם אתם מחפשים חוויית קניה, או מגוון רחב של מותגים ואריזות צבעוניות, קופיקס לא פונים אליכם. הם בהחלט מתכוונים לספק מוצרי יסוד שכל בית זקוק להם. שימורים, ניקיון, מוצרי חלב, בגדלים סבירים, במחירים נוחים, כאמור.

ומה לגבי מוצרים שעולים פחות מחמשה שקלים?

"אה", פוטר אותי אונגר בביטול חייכני. "אפשר לעשות שני מוצרים בחמשה שקלים. זו ממש לא בעיה. זה טכני לחלוטין. הקופה שלנו מכירה רק מספר אחד – חמש".

תגיות:צרכנותבני ברקמיסיםיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה