חדשות בארץ

המשטרה מעלה כוננות ברחבי הארץ

לראשונה מאז סיום צוק איתן, המשטרה מכריזה על רמת פעילות מבצעית ג' - אחת לפני הגבוהה ביותר. חשש מאינתיפאדה

אא

לראשונה מאז סיומו של מבצע "צוק איתן", מעלה המשטרה כוננות לרמת פעילות מבצעית ג' - אחת לפני הגבוהה ביותר. המשטרה תתגבר כוחות בערים מעורבות ובמוקדי חיכוך כמו צירים ראשיים. יותר מ-1,200 שוטרים יפוזרו ברחבי הארץ באזורים רגישים, בעיקר בירושלים ובצפון, כדי למנוע התרחשויות בלתי צפויות. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקיים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר מחשש להתרחבות המהומות ביישובים הערביים וביישובים המעורבים.
היום (ראשון) תתקיים שביתה כללית ביישובים הערביים, שתכלול את העסקים ומוסדות החינוך - במחאה על מותו של חיר חמדאן, שנורה למוות בידי שוטרים בכפר כנא, לאחר שתקף את ניידת המשטרה בה ישבו. אמש יידו אלמונים אבנים לעבר אוטובוס אגד בכביש 65 מול תחנת משטרת עירון, וכן בכביש 60 ליד צומת שילה. בשני המקרים נרשמו מקרי פציעה קלים, ביניהם פעוט בן שלוש, שפונה לבית החולים עם פגיעה קלה בראשו.
אירועים אלו הם דוגמה קטנה לסוף שבוע רווי אלימות, שכלל מאות יידויי אבנים באזור כפר כנא, השלכת בקבוקי תבערה בצפון ובירושלים, והתפרעויות בלתי פוסקות שכללו עימותים נרחבים עם כוחות הביטחון.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב להתפרעויות האלימות שמתפשטות ברחבי ישראל: "ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים והקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל".

אביגדור ליברמן: משבח את ההוראה להריגת מחבלים. צילום: פלאש 90אביגדור ליברמן: משבח את ההוראה להריגת מחבלים. צילום: פלאש 90

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שיבח את ההנחיה לשוטרים להרוג מחבלים: "אני מגבה את אמירתו של השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' שמחבל שפוגע באזרחים דינו להיהרג, ומחזק את משטרת ישראל שפועלת ברוח זו של אפס סובלנות לטרור. מקרים כמו אלו שהתרחשו בימים האחרונים ואמש, שבהם מחבלים מנסים לפגוע באזרחים תמימים, הם מקרים חמורים. יש לנהוג בהם בהתאם - בנחישות וביעילות, וכך עושים שוטרי משטרת ישראל, שמסכנים את חייהם בשמירה על שלום האזרחים מפני המחבלים הללו.

תגיות:אינתיפאדהמבצע צוק איתןפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה