חדשות בארץ

שר החוץ הדני: דנמרק ידידתה של ישראל

הדברים נאמרו בביקור שערך מרטין לידגארד, שר החוץ של דנמרק, בישראל וברשות הפלסטינית. הוא הסביר מדוע לא הצטרפו להכרה במדינה פלסטינית, אך מודאג מהתדמית של ישראל

אא

בעקבות הכרתה של שוודיה במדינה פלסטינית, גבר החשש מפני גל שישטוף ארצות אחרות באירופה, ויביא למצב של רוב נגד ישראל. על אף בקשתה של שוודיה, מדנמרק, שכנתה, סירבו בדנמרק להיענות לבקשת ההכרה, ובכך, מקווים בישראל, נבלם השטף לפחות לתקופה הקרובה. בתחילת השבוע הגיע שר החוץ של דנמרק, מרטין לידגארד, לביקור בישראל וברשות הפלסטינית, שתוכנן מספר חודשים מראש.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בירושלים זכה לידגארד לאהדה רבה, ובמסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, זכה לשמוע ממנו שבחים על "הגישה המאוזנת והאחראית שלה". על אף שמבחינת דנמרק, בנייה בהתנחלויות היא פסולה, הם מעירים בנימוס יחסי על הנושא.

בראיון לוואלה! חדשות, הסביר לידגארד מדוע בחרה דנמרק לסרב לבקשת שוודיה. "אנחנו רוצים מאוד להכיר במדינה פלסטינית בעתיד, אבל מקווים שזה יקרה בעקבות הסכם שלום שייחתם עם ישראל. אנחנו מבינים את רצונה של שוודיה ליצור תקווה בקרב הפלסטינים, אבל מאמינים שהדרך הנכונה היא להקים מדינה פלסטינית כתוצאה ממשא ומתן לשלום. רק כך יובטח שזו תהיה מדינה שבאמת יכולה להתקיים ולהחזיק מעמד".

על הצעד של שוודיה, הזהיר לידגארד, "זה איתות אזהרה לישראל. אמרתי זאת גם לשר החוץ ליברמן בשיחתנו. דעת הקהל האירופית משתנה כל הזמן לרעת ישראל. במקומות שבהם הייתה בעבר אהדה והבנה לישראל, משתלטת לצערי גישה ביקורתית מאוד. הסיבה העיקרית לכך היא הבנייה בהתנחלויות".

"דנמרק היא ידידה של ישראל, ואנחנו מבינים את הצורך שלה בביטחון. אנחנו רואים מה קורה מסביב וברור לנו שישנם סיכונים, אולם אין שום קשר בין נושא הביטחון לבין מדיניות ההתנחלות של ישראל. המדיניות הזו אינה תורמת לביטחונה של ישראל, והיא מזיקה מאוד לישראל מבחינה בינלאומית. המדיניות הזו פוגעת קשות בסיכוי להסדר שלום, ולכן אנחנו מתנגדים לה ונמשיך להתנגד לה. אמרתי גם לשר החוץ ליברמן שכידיד של ישראל, אני מוטרד מהמגמות באירופה. הסיבה המרכזית לכך היא הבנייה בהתנחלויות, שגורמת לאנשים לשאול - האם ישראל בכלל מעוניינת בשלום?".

על פגישותיו עם שרים בממשלה, אמר: "התרשמתי מאוד מהיושרה ומהפתיחות של השיחות שקיימתי פה. זה נתן לי הרגשה טובה. יש לנו חילוקי דעות, אבל דנו בהם בלי להידרדר לעוינות, וזאת בהתאם לידידות הארוכה בין המדינות".

תגיות:הסכסוך היהודי ערביפיגועאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה