חדשות בארץ

המדינה חייבת לכם כסף - ופוחדת שתגלו זאת

לצד התמיכה בחובת דיווח כללי בישראל, יש מי שחוששים לכך: מה יקרה אם האזרחים יעשו סדר במסמכים ויגלו שיש להם זיכוי ברשות המסים?

אא

אם עד היום התלוננתם שהמדינה לוקחת מכם כספי מסים רבים, ואינה נותנת דבר בתמורה, כנראה שצדקתם. עכשיו גם יש לכך הוכחה בפרק המסים בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר. משפט מקומם שנכתב בדו"ח אומר, כי "מהלך של החלת חובת דיווח כללי בישראל יפגע בהכנסות המדינה, שכן תושבים יקבלו החזרי מס שעד כה לא נדרשו".

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

המשמעות היא, שהאחראים על כספי המדינה, קרי, שר האוצר, רשות המסים, בנק ישראל, והמוסד לביטוח לאומי, כלומר, אינם מעוניינים להשיב לאזרחים כספים שמגיעים להם ביושר, אלא מעדיפים להסתיר מהציבור את העובדה שהוא זכאי לכסף. נראה שבדרגים הגבוהים חוששים כי בעקבות הנהגת חובת דיווח אישי של כל האזרחים, כולל שכירים, לרשות המסים על הכנסותיהם – ייאלצו אנשים רבים לעשות סדר במסמכים שבהם לא נגעו או בדקו עד היום, ויגלו להפתעתם, שיש להם זכות ברשות המסים ויתבעו את כספם.

הטענה המרכזית של הגופים המוזכרים היא, שהשקעת המשאבים הדרושים בהנהגת חובת דיווח כלכלית - לא תביא לצמצום העלמות מסים, יותר משימושים חלופיים למשאבים בהגברת החיכוך עם הציבור, ובהטרחת כלל הציבור במילוי ומשלוח דו"חות אל רשות המסים.

מומחי מס רבים תומכים בהנהגת דיווח כללי בישראל. הנהגה זו עשויה לייעל את תהליכי העבודה של מנגנוני התמיכה באוכלוסיות שזכאיות לתשלומי העברה מהמדינה. בנוסף, היא תאפשר לשכירים למצות את זכויותיהם, ובכלל זה את הזכויות שנוגעות להכרה בהוצאות על ידי רשות המסים ובקבלת זיכויי מס.

תגיות:מיסיםפרנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה