חדשות בארץ

גדעון סער: "בברית של בני נדרתי לשמור שבת"

לראשונה מאז הודיע על פרישתו, חושף סער פרטים על חייו האישיים. "אני מרגיש, ברוך השם, שאני עושה את זה ברגע הנכון", הוא אומר בכתבתה של סיון רהב מאיר. ומה קרה כשמשחק של ריאל מדריד נפל בשבת?

אא

 

 

אמש (ראשון) לראשונה מאז הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, דיבר שר הפנים, גדעון סער, על התקרבותו ליהדות, בנאום שנשא בעיר מודיעין עילית. הדברים הובאו בכתבתה של סיון רהב-מאיר בחדשות ערוץ 2 (ראו וידיאו למעלה).

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

כשכיפה על ראשו הוא פנה לנוכחים ואמר: "אמרתם שאתם עצובים שאני מסיים את תפקידיי", אמר סער, "אבל אני ממש לא עצוב. האם אתה מסיים את זה אהוד על הציבור, מקובל על הציבור, בשיא הכוח, או שהציבור שולח אותה הביתה. הרבה יותר הגיוני בעיניי הדרך הראשונה".

"אני מרגיש, ברוך השם, שאני עושה את זה ברגע הנכון".

בהמשך התייחס לסוגיית סגירת המרכולים בשבת, והאם יש לחייו האישיים השפעה על החלטות מקצועיות שלקח: "לא הותקפתי על החלטה כלשהי שקיבלתי כאיש ציבור, כמו שהותקפתי על ההחלטה הזאת. אנשים אומרים לי 'תעבור לבני ברק'..."

בביקור בבית"ר עילית לפני כשלוש שנים. סער בהיותו שר החינוך (צילומים:פלאש 90) בביקור בבית"ר עילית לפני כשלוש שנים. סער בהיותו שר החינוך (צילומים:פלאש 90)

"נכון, אני שומר שבת מאז שנולד דוד", חשף סער את הפרט האישי בחייו, וזכה למחיאות כפיים סוערות של המשתתפים. "זה נדר שנדרתי במעמד של הברית, אבל כל הסביבה שלי היא לא סביבה ששומרת שבת, אף על פי כן אני חושב שעל פי כל הקריטריונים, קיבלתי את ההחלטה הנכונה. וההחלטה הנכונה היא לא לציבור החרדי. השבת שלכם היא תהיה אותה שבת ככה וככה. מי שצריך לשאול איך אנחנו רוצים לראות את השבת שלנו, זה דווקא הציבור שהוא לא ציבור דתי".

האם סער שומר שבת כהלכתה? או רק כשנוח לו? לפי דבריו, השבת שלו נראית כמו הדבר האמיתי. כן, על אף שהיא פוגעת בתחביב האהוב עליו מכל, ספורט. "אני ידוע כאוהד של אלופת אירופה, ריאל מדריד. היה אמור להיות ה-משחק, זה ריאל מדריד מול ברצלונה במדריד. הזמין אותי נשיא המועדון של ריאל מדריד, פולרנטינו פרס. אחרי שכבר הגעתי לספרד, התברר לי שהמשחק יהיה בשבת. התקשרתי לחבר טוב שלי בארץ, יהודי דתי, אמרתי לו תראה, כך וכך העניין, לפני שאני מתקשר לרב, מה אתה אומר? הוא אומר לי תראה, אתה הולך ברגל, המלון קרוב למגרש המשחק, לא משחקים יהודים על המגרש? אני חושב שמבחינה הלכתית זה בסדר. אז התחלנו לדבר על הנושא של כבוד השבת. בסופו של דבר הגענו למסקנה: מבחינת כבוד השבת, אי אפשר ללכת למשחק. ובאמת לא הלכתי למשחק". גם כאן נקטעו דברי סער לקול מחיאות הכפיים האוהדות והנרגשות. 

תגיות:גדעון סער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה