לאישה

כוחה של רחל אמנו

יום פטירת רחל אמנו מעביר אצל כולנו רגשות עזים לדמות הזו שנקראת "רחל אמנו" הקבורה על אם הדרך שם בבית לחם

בקבר רחל בקבר רחל
אא

יום פטירת רחל אמנו מעביר אצל כולנו רגשות עזים לדמות הזו שנקראת "רחל אמנו" הקבורה על אם הדרך שם בבית לחם. הבה ונתבונן מה אומר המדרש על רחל, כאשר באו בני ישראל לפני ריבנו של עולם וביקשו ממנו שיגאלם מהגלות בזכות אברהם לא הואיל להם, בזכות יצחק לא הואיל להם, בזכות יעקב לא הואיל להם, בזכות משה לא הואיל להם.

ביקשו שיוציאם בזכות רחל אמנו והואיל להם ועל זה אמר הכתוב "קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים מנעי קולך מבכי ועיניך מן דמעה ושבו בנים לגבולם" הבנים יחזרו הביתה לארץ מולדתם.

אך מדוע דווקא בזכות רחל? מה עם אברהם אבי האומה, יצחק עמוד הגבורה, יעקב עמוד האמת, משה רבנו אדון הנביאים, אף אחד לא עזר רק בזכות רחל אמנו?

אומרים בעלי המוסר רחל זכתה לכך בזכות שוויתרה לאחותה הגדולה לאה, בעת שבא יעקב לשאתה לאישה רחל ויתרה. נתאר לעצמנו מה זה סוף סוף כלה עומדת תחת החופה הנה היא הולכת להקים בית חדש, חיים חדשים, עתיד חדש ו... הכל נשאר חלום! היא נשארת רווקה, מוותרת על הנישואין לטובת אחותה בשביל שלא תתבייש. בזכות זה אנו ניגאל גאולה אמיתית ונצחית, ויום זה נועד עבורנו לדבוק במידותיה של רחל אמנו ולוותר! זה לא קל אבל מי שמוותר זוכה לראות ישועות. כמו בסיפור הבא...

הגאון ר חיים קנייבסקי שליט"א מבני ברק ידוע בשמירת סדר יומו הקפדני, אין רגע אחד מבוזבז, או לימוד תורה או זיכוי הרבים והנה יום אחד הוא מבקש מנהגו האישי שייקח אותו לכתובה פלונית, לפליאתו של הנהג רבי חיים עולה במדרגות ונוקש באחת הדלתות, בעל הבית פותח ורואה מולו את גדול הדור. הוא נרגש מאוד כיבדו להיכנס ושאלו מה זכינו?

אמר לו רבי חיים, לפני זמן מה פגע יהודי שאני מכירו ברעייתך שתח, היא נפגעה מאוד ואני מבקש שתמחל לו, שתוותר לו, שתסלח לו בלב שלם, הנה אמר הרב, בעודו מוציא פתק מכיסו, הנה שתכתוב כאן שהיא מוחלת. הבעל ניגש לדבר עם אשתו אך היא אמרה מפאת כבודו של הרב אחתום, אך איני סולחת בלב שלם.

אמר הרב לבעלה השאר את הפתק אצלך שתמחל לו שלח לי את הפתק בשני עותקים. ואכן הבעל שכנעה ואחר מס ימים מחלה האישה בלב שלם לאותו יהודי, ובעלה שלח את הפתק לרבי חיים בשני עותקים אחד עבורו ואחד עבור אותו יהודי הפוגע.

חלפה תקופה ובעלה של אותו שמחלה, חלה ל"ע במחלה הנוראה והחליט עם כמה מידידיו לנסוע אל קברי הצדיקים שבצפון ביניהם גם לקברו של התנא האלוקי ר שמעון בר יוחאי, אך טרם צאתו לדרך נכנס לר חיים שיברכו. אמר לו ר חיים קח את הפתק שאשתך כתבה שהיא מוחלת וסולחת, תקרא את אותו על קברו של ר שמעון ותבקש ממנו שבזכות אשתך שמחלה וויתרה על אף קושי והכאב, כך הוא ימליץ טוב עבורך וימחלו ויוותרו לך על כל הייסורים.

ואכן כך היה אותו יהודי נסע לר שמעון השתטח על קברו וביקש רחמים בזכות מעשה הויתור של רעייתו. בבדיקות שנערכו באותו שבוע התגלה הנס הגדול.... המחלה נעלמה....

והכל בזכות כח הויתור.

לוותר זה לא קל. קורה שאדם החנה את רכבו בחניה הפרטית שלך, תוותר אל תכעס", וככל שכל אחד ואחת מאיתנו יתקן את הנושא של הויתור של הבין אדם לחברו בכך נקרב את הגאולה השלימה, ונזכה לראות בביאת המשיח במהרה בימינו אמן.

תגיות:רחל אמנוקבר רחליום הפטירהבית לחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה