חדשות יהדות

תנ"ך עתיק נעלם, או שכלל לא היה קיים?

סוחר יודאיקה ותיק ביקש לבצע קניית ספר תנ"ך עתיק בשווי 7,000 שקלים, דרך אתר המכירות אי ביי. אלא שהספר לא הגיע ליעדו. מדוע אם כן ישנו טופס מסירה ללקוח? מקורבים לסוחר: ייתכן שמדובר בעוקץ

אא

אחד המוכרים באתר המכירות המפורסם, אי ביי, פרסם למכירה ספר תנ"ך עתיק מתקופת המאה ה-16. סוחר יודאיקה תושב מונסי בשם יעקב גשטטנר, קפץ על המציאה והחליט לרכוש את הספר העתיק. הוא וידא מול המוכר, גיין אלברט, מווירג'יניה, כי המוצר אותנטי, וביצע רכישה בסך 7,000 דולר, שנשמרו אצל אי ביי, ואמורים היו לעבור לידי המוכר, לאחר שהקונה יקבל אליו את המוצר.

אלא שהמוצר, כך טוען בתוקף הקונה, לא הגיע אליו כלל, אף שנרשמה הודעת דבר דואר יוצא מווירג'יניה, וכן נמצא בסניף הדואר במונסי העתק מהודעה על רישום קבלת חבילה והעברה למען, אך לא נמצאה חתימה של הלקוח, שמצדו הבהיר שאינו יכול היה לחתום על חבילה שלא הגיעה אליו, בפרט שתאריך מסירתה היה יום טוב, והוא שומר מצוות.

מוצרי אי ביי יקרים נשלחים על פי רוב כשהם מבוטחים, אך המוכר טען שהוא שולח כבר שנים מוצאים ללא ביטוח, וגם הפעם לא טרח לבטח את המוצר, שכן מוצר מאובטח קורא לגנבים. גשטטנר ואי ביי, שאחראים על הסחר והמכר, דורשים מהמוכר להשיב את הכסף. בסביבתו של גשטטנר טוענים, כי יתכן שאותו מוכר מנסה לעבוד על לקוחות, ושולח רק קופסה ריקה, לכן הוא גם מרשה לעצמו שלא לבטח את המשלוח.

אי ביי מבחינתה, מתכוונת לחקור את הנושא עד תומו, ולהגן על שמה הטוב.

תגיות:זיוףספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה