חדשות בארץ

כספי ציבור? 150 אלף שקל על חוט תפירה

משרד האנרגיה הוציא 26 אלף שקלים עבור פירות יבשים בט"ו בשבט, ו- 14 אלף שקל על אימוני באולינג. עלות הנסיעה של שר האוצר יאיר לפיד לארה"ב הגיעה ל- 54 אלף שקל, ו- 1.64 מיליון הוצאו עבור ימי גיבוש לעובדי משרדו. על חשבון משלם המיסים

אא

כמה זה עולה לנו: 44 אלף שקלים עבור התעמלות נשים וגברים במשרד האוצר, 13 אלף שקלים עבור סבסוד מנויים לגן חיות וכ- 61 אלף שקלים סדנת פרזנטציה לעובדי המשרד. זה לא הכול: 26 אלף שקלים הוציא משרד האנרגיה על פירות יבשים לט"ו בשבט. בלשכת שרת הקליטה הותקנו וילנות שעולים 15 אלף שקלים. כמו כן, משלם המיסים שילם 1,500 שקלים עבור תרמוס לתה עלים לשר החקלאות. על עציצים מפלסטיק באותה לשכה הוצאו 2,700 שקלים. אם לא די בכך, משרד האנרגיה והמים הוציא 32 אלף שקל עבור קורס לשליחת מיילים בשפה האנגלית לעובדיו, ועוד 14 אלף שקל על אימוני באולינג לעובדים. ואם תהיתם ומה בדיוק מיוחד בחוט שהוא שווה 150 אלף שקל? ובכן, מדובר בחוט תפירה שכורך את הדרכונים, ובגלל שהמכרז נעשה דרך מדפיס הממשלתי הסכום מגיע מהוצאות משרד האוצר.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

לרוב הציבור לא נחשף לנתוני ההוצאות של משרדי הממשלה, אולם הפעם הודות לבקשה של התנועה לחופש המידע, האזרחים יכולים לדעת, חלקית, בדיוק לאן הולך הכסף. ולמה חלקית? משום שחלק מהמשרדים סירבו לפרסם את רשימת ההתקשרויות עם ספקים חיצוניים.

סעיפי ההוצאות חושפים את הרגלי הצריכה של הנבחרים, ומאפשרים לנו האזרחים לדעת לאן הולך הכסף שלנו. מפירוט הוצאות משרד האוצר עולה כי ברכבו של סגן השר, מיקי לוי, הותקן אשתקד מקרר בעלות של 3,534 שקל, בעוד שהוצאות הדלק, באמצעות התקני פזומט, הגיעו למיליון שקל. הרשימה חושפת כמה עולות הנסיעות של צמרת המשרד לחו"ל: הנסיעה של שר האוצר לארה"ב באוקטובר 2013, שכללה שירות אח"מים, עלתה למשלם המסים 54 אלף שקל. נסיעתו של לפיד להונגריה חודש קודם לכן עלתה 16 אלף שקל. הסכומים כוללים את עלויות הטסת מאבטחיו. לא רק השר טס לחו"ל. גם הפקידים הבכירים טסים. לדוגמא: פרופ' עודד שריג, הממונה הקודם על שוק ההון, טס לארה"ב באפריל 2013 בעלות של 19 אלף שקל. בספטמבר טסה החשבת הכללית מיכל עבאדי־בויאנג'ו לארה"ב לקרן המטבע הבינלאומית בעלות של 16 אלף שקל.

ימי גיבוש באוצר ב- 1.64 מיליון שקל

משרד האוצר כנראה מפרגן מאוד לעובדיו, אחרת איך אפשר להסביר הוצאה בסך 128,305 שקלים עבור השתתפות עובדיו ב"מחוזיאדה" באילת, בשנה שעברה. נוסף להשקעה בספורט הוציא המשרד  14,400 שקלים בשנה שעברה לטובת שבעה חודשי אימון כדורעף של קבוצת עובדי המשרד. אבל דומה שזה הכסף "הקטן" לעומת ימי הגיבוש שעורך המשרד לעובדיו, שעלותם בשנה שעברה עמדה על לא פחות מ־1.64 מיליון שקל. במשרד גם השקיעו בהכשרת הבכירים לבצע פרזנטציות שעלותה 61,742 שקל. כאמור, עובדי האוצר גם קיבלו סבסוד למינוי לגן החיות התנכ"י בירושלים בעלות של 13,015 שקל בשנה שעברה.

גם המתנות השונות לחגים עלו לא מעט. 300 אלף שקל עלה השי לעובדים לחג החנוכה, שי לפורים עלה 120 אלף שקל ושי לראש השנה 48 אלף שקל. לפי הנתונים במשרד החינוך שילמו 65 אלף שקל על אגרות נסיעה בכביש 6 לעובדיהם. 46 אלף שקל הוציא המשרד על ריהוט חדש. כ-22 אלף שקל הוצאו על שלושה טקסים של הרמת כוסית לכבוד ראש השנה וחג הפסח. בהוצאות של משרד החקלאות מופיע למשל תשלום לרשות שדות התעופה בסך 59.9 אלף שקל בגין "הזמנה לעובדים בנתב"ג לארוחות צהרים בשנת 2013". עוד תשלום בסך 85.7 אלף שקל לרשות שדות התעופה אינו כולל הסבר. כמו כן שילם המשרד 3,418 שקל על מכונת כביסה ומייבש כביסה ללשכה הווטרינרית בראש פינה. משרד האנרגיה והמים הוציא 32 אלף שקל עבור קורס לשליחת מיילים בשפה האנגלית לעובדיו ועוד 14 אלף שקל על אימוני באולינג לעובדים.

נתוני גלובס חושפים כי גם בתפאורה לא חוסכים באוצר. עיצוב הפנים במשרד מקבל גם הוא תקצוב. מהדוח עולה כי המשרד רכש תמונה ללשכת סגן השר ממוזיאון ישראל בעלות של 261 שקלים, שאח"כ מוסגרה בסכום של 247 שקלים, ובעבור החשבת הכללית, מיכל עבאדי, קנה המשרד ומסגר תמונה בעלות של 330 שקל. תמורת ייעוץ לגינון הוציא המשרד 13 אלף שקלים, בעבור הזמנת צמחיית פנים למשרד האוצר נעשתה הוצאה של 2,950 שקל, ותמורת החלפת הצמחיה באגף הממונה על התקציבים שילם המשרד 400 שקלים. משלוחי פרחים ב-2013 עלו למשרד 10,000 שקלים. 148 אלף שקלים הכרחיים למדי הוציא המשרד על "חוט לבן ארוך" ששימושו לא ברור.

עוד עולה מהדו"ח כי לפיד שוכר עבור מסיבות עיתונאים שהוא מקיים ציוד מיוחד. הסכומים נעים בין 10 אלפים שקל ל-20 אלף שקל. על מנת להכשיר את אנשי המשרד להופעות בתקשורת שילם המשרד 41 אלף שקלים

ח"כ אליעזר מוזס (יהודות התורה) תקף את ההתנהלות התקציבית: "שרי יש עתיד מנותקים מהעם. שוב צפה הצביעות ודו הפרצופיות. זו מפלגה שהפיצה סיסמאות של נקיון כפיים, פוליטיקה חדשה ו"איפה הכסף". עכשיו כולנו יודעים בדיוק איפה הכסף", אמר ח"כ מוזס והוסיף "הגשתי בקשה לדיון מהיר בוועדת כספים על הבזבוזים האדירים.  אני מקווה שהיא תאושר ושם נברר את העניין לעומקו". 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מדובר ברשימת הספקים להם שילמו משרדי הממשלה בשנת 2013. קובץ התשלומים של משרד האוצר כולל אלפי סעיפים הכוללים את סך התשלומים שביצע המשרד לספקים השונים. כמו כל מעסיק גדול, גם משרדי הממשלה עוסקים במגוון תחומים ומשקיעים משאבים בתנאי העובדים כמתחייב מן ההסכמים הקיבוציים".

"ככלל, כל התקשרות של משרד האוצר עם ספק חיצוני נעשית על פי כללי התקשי"ר תוך שמירה על מינהל תקין ונראות המתאימה לעוסקים בכספי הציבור. משרד האוצר מוביל בשקיפות וגאה להיות חלק מן המאמץ להגברת השקיפות בשאר משרדי הממשלה. אנו מעודדים גופים ציבוריים נוספים להצטרף ולדווח בגלוי על הוצאותיהם. שר האוצר הורה לבדוק את כל הוצאות המשרד ולקצץ כל הוצאה חריגה ולא ראויה".

תגיות:יאיר לפידכסףהעלאת מיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה