חדשות בארץ

כיתה תחת חקירה: תלמידים בגרמניה חשודים בפעילות ניאו נאצית

הם מעבירים מסרים גזעניים דרך תוכנת המסרים ווטסאפ, ומכנים את היטלר ימ"ש, כ"אדם דגול". המשטרה חוקרת. הורים רבים מזועזעים

אא

תלמידי כיתת תיכון בלנדסברג, שבמזרח גרמניה, נחשדים בשימוש גלוי בסמלים נאציים. התלמידים, בני 14-15, נמצאים כולם תחת חקירה, חלקם באופן מעשי, וחלקם יזומנו בשבוע הבא. הם נתפסו בהצדעה נאצית, בהעברת תוכן אנטי יהודי בתוכנת המסרים ווטסאפ, מברכים לשלום זה את זה במילים "הייל היטלר", כותבים הודעות גזעניות ומשבחים את מעשי היטלר ואף מכנים אותו "אדם דגול".

כל הצגה פומבית של סמלים, הצדעות או ביטויים, אסורים בהחלט כיום בגרמניה. העונש על עבירות אלו, יכול להגיע למאסר של עד שישה חודשים בעבירה ראשונה

הורים ומורים רבים נחרדו לגלות את התנועה הניאו נאצית שהתגלתה בבית הספר.

"חשבתי שאני חולם חלום רע כשפתחתי את העיתון וקראתי את המאמר", כך אלי גמפל, 54, שבנו לומד בכיתה, ולשעבר ראש הקהילה היהודית בעיר. "מצד שני אני חושב שזו טעות להאשים כיתה שלמה". הוא סיפר כי הנושא נאסר לדיון בכיתה והפך לטאבו, "אפילו אחרי שקראתי על כך, התקשיתי לגרום לבני לדבר על מה שקרה. רק לאחר דיון ממושך הוא הודה כי מה שכתוב בעיתון הוא אמת".

דובר השר לענייני חינוך הממלכתי אמר: "אני בהלם. אם זה נכון יכולה להיות רק דרך אחת כאן: אפס סובלנות". מנהל בית הספר, לוץ פודל, אמר כי כל בית הספר היה המום מהמקרה. הוא הוסיף כי הוא לא רוצה באופן מיידי להאשים את הילדים, ואמר: "שבירת טאבו היא חלק מתהליך ההתבגרות. אני לא מאמין שהם רוצים לקדם את האידיאולוגיה הניאו-הנאצית באופן פעיל".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה