חדשות יהדות

הרבנות הראשית לא תכיר בחוק הגיור החדש

ברוב של שישה תומכים מול חמישה מתנגדים, עבר חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן. הרבניים הראשיים: "מתגיירים רבים יהפכו לסוג ב'. לא יכירו בגיור שלהם"

אא

מספר ימים לפני פתיחת מושב החורף, הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוא מסיר את תמיכתו בחוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) ובכך למעשה הבהיר לחרדים שהוא מחפש את קרבתם. אך ביום שני השבוע, ברוב של שישה תומכים מול חמישה מתנגדים, אישרה ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, את חוק הגיור - שמקנה לרבני ערים את האפשרות לגייר גויים.

בעקבות כך הודיעו אתמול (שלישי) הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, כי לא יכירו בגיורים החדשים: "הרבנות הראשית לא תכיר בגיורים שיבוצעו בעקבות חוק הגיור", מסרו.

נתניהו מצדו מנסה להגיע לנוסחת פשרה שתהיה מוסכמת גם על הרבנות הראשית, המפלגות החרדיות ומפלגת 'הבית היהודי'. במהלך פגישה שיזם, שטח בפני הרבנים את האפשרויות העומדות בפניו. לדבריו, לנוכח הרוב האוטומטי שיש לחוק בכנסת, נותרה אפשרות של החלטת ממשלה חמורה פחות – אלא שהרבנים הראשיים לא נעתרו להצעתו. "אין בכך כדי לתת מענה לאיום על שלמות עם ישראל", אמרו לו הרבנים, ואין צורך לשנות את מערך הגיור ש"פועל בצורה מושלמת". הם קבלו בפני נתניהו כי הקניית סמכות גיור לכל רב עיר, מהווה למעשה הפרטה של מערך הגיור.

לפי הצעת הפשרה, גם תעודות רבנות שיינתנו על ידי רבני ערים, יחוייבו בחותמת של הרבנות הראשית. לדברי הרבנים הראשיים, הצעה זו הופכת אותם למעניקי חותמת גומי, והעוול למתגיירים יהיה חמור, משום שהם יהפכו לסוג ב'. "מרבית הרבנים לא יכירו בגיורים אלו", אמרו.

תגיות:חוק הגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה