חדשות בעולם

דירה ב-50 אלף שקלים? כבר עדיף מכולה

אם קניית דירה נראית לכם כמו חלום רחוק, אולי כדאי שתעברו לגור במכולה. מהפכה במגורי הסטודנטים שנולדה בעקבות מכולות נטושות. בקרוב גם אצלנו?

אא

מעצבים ואדריכלים בעולם גילו את הפוטנציאל שטמון במכולות שננטשות לאחר שהן מסיימות את ייעודן בהעברת סחורה. השינוע החוזר שלהן למקום ממנו באו, עולה לעתים יותר מאשר קניית מכולה חדשה, לכן ננטשות מדי שנה כ-800 מכולות ברחבי העולם.

מה הקשר ביניהן למעצבים ואדריכלים? ובכן, הם גילו את הפוטנציאל כחלופה לבניה ירוקה, ושימוש רב כשהן מוסבות לבתי קפה, גשרי תנועה, ואפילו בתי מגורים. עכשיו הן מגיעות גם לישראל. בלוד כבר הוקם כפר מכולות, וכעת גם בשדרות. המקומות הללו ישמשו בעיקר כבתי מגורים לצעירים וסטודנטים.

כפר מכולות כפר מכולות

 

מכולה שהיא ביתמכולה שהיא בית

שר האוצר, יאיר לפיד, מבטיח שלא מדובר בתחליף לדיור רגיל, ושהמחירים ירדו וכולם יוכלו להרשות לעצמם לקנות בתים, אבל בינתיים נדמה שבתי המכולות, שעלותם נמוכה באופן משמעותי, נראים הרבה יותר רלוונטים.

המכולות באות בגדלים של 30 או 60 מטרים, והמחירים בהתאם. 50 אלף שקלים ל-30 מטר, ו-90 אלף שקלים למכולה בגודל 60 מטר. חברה ישראלית כבר החליטה לפרסם בניית בתי מכולה, שיועברו ללקוח בתוך חודש עד שלושה חודשים. אם אתם חולמים על בית בכזה מחיר, אולי מצאתם את הפתרון.

חדר שירותים. קטן וקומפקטי חדר שירותים. קטן וקומפקטי

תגיות:מגוריםיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה