שבת

"שבת בשבילי היא בועה של נחת בתוך טירוף היומיום"

אין לה בית כנסת קבוע, ויש לה אחלה חמין. כמוזיקאית, מבין כל שירי השבת, יש לה חולשה מיוחדת ל"צמאה לך נפשי", וכבר מיום ראשון, כשהיא נפרדת מאנשים, היא מאחלת להם "שבת שלום". אודהליה ברלין מספרת על השבת שלה

אא

מהי השבת עבורך? "שבת בשבילי היא מעין עולם הבא. בשבת יש משהו הגיוני, הרי כל אדם רוצה יום חופש בשבוע. מצד שני, ביום החופש הזה אני רוצה לעשות מה שאני אוהבת: לנגן, לשחות, לנסוע ולטייל... אבל אומרים לי: זה לא! אז איזו מן מנוחה זו? אלא שבשבת מניחים אפילו לדברים שאנחנו אוהבים, שלפעמים יכולים קצת לכבול אותנו להבלי העולם הזה... (אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היה מותר להשתמש בנייד או במחשב בשבת - זה היה גוזל לי את כל הנחת של שבת). אז שבת בשבילי- היא בועה של נחת וטעימה מעולם אחר בתוך הטירוף של היום יום. זמן לחברים ומשפחה ודיבור רגוע ואמיתי".

מהו סדר היום שלך בשבת? "יום שישי לחוץ בטירוף, ממש עד השנייה ששבת נכנסת. ואז... בשנייה אחת הכל נרגע, והרוגע הוא מה שמכתיב את סדר השבת. אני מאוד אוהבת לבשל ובדרך כלל בערב שבת באים חברים וחברות - והסעודה נמשכת עד מאוחר. בשבת עצמה הכל רגיל. ובשבתות יפות אחרי צהריים - אני יוצאת לפעמים לסיבוב בטיילת ארמון הנציב".

איפה את מתפללת בשבת? "די חופשייה בעניין הזה... לפעמים (לרוב..) בבית, לפעמים בכותל, לפעמים בית הכנסת הגדול בירושלים או בית כנסת קטן פה בשכונה".

שיר שבת אהוב במיוחד? "יש הרבה וקשה לבחור. אבל  יש לי חולשה מיוחדת ל"צמאה נפשי" של רבי אברהם אבן עזרא. יש למילים קסם משלהם בלי קשר ללחן. אם כי גם הלחנים מאוד יפים".

אצל מי היית רוצה להתארח בשבת, ואת מי לארח? "האמת שאני ממש אוהבת להיות בבית בשבת ולא כל כך אוהבת להתארח...אבל תמיד שמחה לארח. אז מי שרוצה לבוא - ברוך הבא. יש אחלה חמין!".

מה מיוחד בשבת אצלך משאר ימי השבוע? "מבחינתי כל ימי השבוע מושפעים משבת הקודמת   והולכים לקראת שבת הבאה. הרבה פעמים כשאני נפרדת מאנשים אני מאחלת להם "שבת שלום " גם אם זה רק יום ראשון..."

מה הדבר הראשון שאת עושה במוצ"ש? "מלווה את הנשמה היתרה עם בירה או קפה. ומנסה לא להיות בדיכאון מוצ"ש..."

 

*קרדיט צילום: הילה שילוני

תגיות:פרויקט השבת העולמישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה