חדשות בעולם

מופע אופרה אנטישמי יעלה הערב בניו יורק

"מותו של קלינגהופר" – מופע שיצר סערה בניו יורק, יעלה היום בהצגת בכורה, תוך התעלמות מהמסר הבעייתי שלו – עידוד מחבלים שרצחו יהודי אמריקאי

אא

הערב צפויה סערה לא פשוטה בניו יורק, עת תעלה האופרה השנויה במחלוקת, "מותו של קלינגהופר". ליאון קלינגהופר, יהודי אמריקאי נכה, נרצח בפיגוע טרור בשנת 1985 בפיגוע החטיפה של אוניית הנופש "אקילה לאורו" בידי טרוריסטים מהחזית העממית לשחרור פלסטין.

לדברי המתנגדים והמבקרים המקצועיים, מגלה האופרה סימפטיה כלפי המחבלים הרוצחים, ומתארת אותם בעיניים אוהדות. הערב (שני) בעת הצגת הבכורה, תתקיים מחוץ למטרופוליטן אופרה בניו-יורק (ה"מט") – שמנהלה ממוצא יהודי, הפגנה רבת משתתפים, ביניהם 100 נפגעי טרור בכיסאות גלגלים, שיישאו שלטים עם הכיתוב: "גם אני קלינגהופר". יחד עמם יפגינו חברי ארגונים יהודיים רבים, חברי קונגרס, וכן ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

בשנת 1991 ניסו כותבי האופרה, המלחין ג'ון אדמס, והמשוררת אליס גודמן – יהודייה מומרת, להעלות את הופעתם, וגררו מבול של ביקורות קשות.

 במהלך ההפגנה יערוך הרב אבי ווייס, בשיתוף רבנים נוספים, תפילהלעילוי נשמת קלינגהופר. סוכנות הידיעות AP הביאה את הדברים שכתבו בנותיו של המנוח: "האופרה מייצרת מבנה סימטרי מוסרי כוזב, ואיננה מציעה שום הקשר או תובנה כלשהי לגבי הרצח החסר היגיון של אזרח אמריקאי. זו רציונליזציה, רומנטיזציה ונתינת לגיטימציה לרצח הטרוריסטי של אבא שלנו".

ארגונים יהודיים שונים טוענים שמדינות ערביות מממנות את ההופעות. מדובר על עלויות גבוהות במיוחד, ובמקרה הזה יש "תורם נדיב" שמתעקש על עילום שם. למארגני האירוע יש עניין גדול למשוך קהל, אחרת אין הסבר לעובדה שכרטיסים עולים מחיר מגוחך, שמעולם לא נמכרו קודם לכן ב"מט".

תורמי רבים החליטו כי יפסיקו לתרום לאופרה בעקבות העלאת המופע. היהודים באמריקה ממשיכים לקוות שהאווירה הנוחה ביחס לאירופה תישמר, ולא מדובר בעוד צעד לקראת הידרדרות במצב האנטישמיות בארצם

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה