חדשות בארץ

חזאי מזג אוויר בצורת... פיל

לא תאמינו איך הפילים יודעים היכן תהיה סערת הגשמים הבאה. מה רבו מעשיך ה'

אא

תשעה פילים מעדרים שונים, השתתפו במחקר שנערך במשך שבע שנים, והתפרסם לאחרונה ב"מדע פופולרי". במהלך המחקר הוצמדו לפילים מכשירי GPS, במטרה לנסות להבין, מה גורם לפילים לשנות את מיקומם מעת לעת.

תוצאות המחקר הוכיחו, כי פילים מזהים סערות גשמים ממרחק של 250 קילומטרים. הסיבה לכך טמונה ביכולת השמיעה המיוחדת של הפילים, באמצעותה הם מסוגלים לגלות צלילים בתדרים נמוכים במיוחד, כאלו שבני אדם אינם מסוגלים לזהות כלל. בדרך זו מזהים הפילים קולות שמייצרות הסופות, הרבה לפני שהן פוקדות את האזור אליו הן נושבות, וזו גם דרך הפילים לתקשר ביום יום.

צוות בינלאומי של חוקרים עקב במהלך כל השנים הללו אחר הפילים בנמיביה, שלטענתם, יכולים לעזוב במהירות מקום אחד למקום אחר - ללא סיבה הניכרת לעין. המחקר נועד כדי לבדוק את הסיבה לעזיבות הפתאומיות של עדרי הפילים.

אחד החוקרים הסביר, כי הפילים שזקוקים למי הגשם, חיים בארצות שברוב השנה יבשות, ובין חודשים ינואר למרץ, יורדים שם גשמים מפעם לפעם. הפילים - ששומעים את הרחש ומבינים היכן יירד הגשם, נעים לכיוון אותו אזור, וזוכים להגיע ראשונים למאגרי המים. לפי דברי החוקר, הממצאים החדשים במחקר יסייעו לשמירה על הפילים - שניצודים בכמויות רבות באפריקה, במטרה לעקור את שיניהם.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה